Airport Express

Vandaag mijn Airport Express ontvangen! Wat een heerlijk apparaat zeg! Binnen 5 minuten streamde ik muziek vanuit mijn laptop in de tuin naar de AE welke op de versterker was aangesloten (welke natuurlijk aangesloten was op speakers in de tuin).

Vanaf mijn PowerMac en PC werkte het ook! Zeer gebruikersvriendelijk.

Het is ook mogelijk om in iTunes andere libraries aan te spreken en deze af te spelen op de AE.

Ook kan je vanuit machines welke met ethernet zijn aangesloten muziek afspelen op de Airport Express.

zie:
[img:ea27158162]http://www.macadelic.nl/external/airportexpress.jpg[/img:ea27158162]

Als je met 2 machines tegelijk probeert af te spelen krijgt de laatste de melding dat de Airport Express al in gebruik is.

Wat ik ook handig vond was de mogelijkheid meerdere configuraties op te slaan, zodat je hem mee kan nemen naar je ouders of zo, zonder steeds alle instellingen handmatig te moeten veranderen… :slight_smile:

Andere mensen al een Airport Express ervaring?

yep - het configureren via Windows is een absoluut zootje - moeilijk te geloven dat Apple niet beter kan ...

[quote:77b5f16ddc="KingOfBongo"]yep - het configureren via Windows is een absoluut zootje - moeilijk te geloven dat Apple niet beter kan ...[/quote:77b5f16ddc]

Maar als het makkelijk en gebruikersvriendelijk zou zijn onder Windows, dan zouden de gevorderde Windows gebruikers in de war raken… Het past immers niet in de voorspelbare werking van windows… :stuck_out_tongue:

Maar ik had inderdaad nog niet gekeken naar een Windows configuratie, zal eens proberen… :smiley:

Ja tuurlijk is het op windows een zooitje!! Whats new?? Hier ook afgelopen zaterdag mn airport express gehad en werkt binnen 5 minuten als een zonnetje!

Ik vind het wel meevallen op windows, het Airport Utility programmaatje ziet er bijna hetzelfde uit als wat je in de Airport Admin Utility onder Mac OS X ziet.... Sommige dingetjes zijn verborgen maar verder is toch wel 80% hetzelfde...

Die Express configureren was echt een eitje. Had ik dit drie weken eerder gedaan, dan was me een hoop ellende met mij Airport Base Station bespaard gebleven.

De Airport Express is dus vanaf vandaag officiëel mijn enige base station.

Heerlijk! Internet op Imac en Ibook met vol bereik en muziek met AirTunes.
Alles helemaal probleemloos werkend.

Iemand een Airport Base Station kopen (wit, met modemingang)?

[quote:27d75a480b="zakalwe"]Ik vind het wel meevallen op windows, het Airport Utility programmaatje ziet er bijna hetzelfde uit als wat je in de Airport Admin Utility onder Mac OS X ziet....[/quote:27d75a480b] Alleen spijtig dat Windows het verhindert van z'n werk te doen - noch de airport express assistant of met die airport admin utility slaag ik erin die airport express bij op m'n draadloos netwerk (een Airport Extreme nota bene) te krijgen ...

Heb net me AE opgehaald bij Machouse Rotterdam en net in 3 a 4 minuten geinstalleerd en hij doet het perfect zonder problemen :) Heb de AE op zolder staan 2 hoog en ben naar beneden gelopen op de begane grond om de ontvangst te checken en het heeft alsnog goed bereik :)

Ik heb net me eigen kabel gebruikt om muziek te streamen naar me stereo en het lukt gewoon :) Ik dacht dat je namelijk de kabel moest aanschafen die apple aanbiedt, monster cable. Maar met een simpele plug out jack lukt het ook prima :)

Ik zag net ook onder airport iemands anders inlog systeem, is dat normaal ?