airport extreme basisstation of gewone draadloze router?

hallo, ik heb thuis een router en die is aan vervanging toe! ofwel zou ik een airport extreme nemen ofwel een gewone draadloze router! ik moet wel nog 2 pc's bedraad kunnen aansluiten

dat is zowat alles

grtz

Ja. Omdat veel draadloze routers brol zijn en omdat het instellen van het draadloos netwerk ook vaak moeilijk is.

Mijn voorkeur: wired router + airport express omdat ik graag UTP poorten zie :slight_smile: Gaat zoveel sneller!

zou het ook gaan als volgt?: ik sluit een ethernet modem aan op de want poort, dan is er (als ik me niet vergis) nog 1 poort over de lan poort, deze sluit ik aan op een switch en dan ben ik volgens mij ook vertrokken! of ben ik verkeert?

ps @ larridon :
is het dan geen probleem om de wired pcs te kunnen zien en ermee te kunnen communiceren?

grtz

Als je veel geld hebt, zou ik voor het basisstation van Apple gaan. Ikzelf voorzie met een router van minder dan 100 € 2 apple computers bedraad, 1 windows bedraad en een mac wireless. Dit gaat prima ( enigste nadeel is dat ik sinds Tiger steeds handmatig naar de wireless verbinding moet zoeken..)

als je jezelf een hoop ellende wil besparen…… gebruik dan lekker de meuk van Apple zelf.

maarten

[quote:04d6e99a54="WouterReyntjens"]zou het ook gaan als volgt?: ik sluit een ethernet modem aan op de want poort, dan is er (als ik me niet vergis) nog 1 poort over de lan poort, deze sluit ik aan op een switch en dan ben ik volgens mij ook vertrokken! of ben ik verkeert?[/quote:04d6e99a54] Dit is een prima oplossing.

Voordeel van de Airport producten van Apple is de relatief eenvoudige configuratie en regelmatige updates van de firmware.
Nadeel is dat het bereik af en toe minder is dan de niet Apple producten en dat de prijs aan de hoge kant is.

Zelf heb ik een Airport Extreme en 2 Airport Expressen voor draadloze toegang.
En dat werkt allemaal prettig en probleemloos.

Opstelling:

[code:1:04d6e99a54]
kabelmodem —> router -±> Airport Extreme
|
±> Airport Express
[/code:1:04d6e99a54]

kan je via je expressen je computers die verbonden zijn met een draadje ook zien/gebruike in het netwerk?

grtz

Ja hoor. Je hebt een groot subnet waarin al je computers zichtbaar zijn. Bedraad en draadloos kunnen daardoor onderling met elkaar communiceren.

[quote:5d2f1bf712="interFACE"]als je jezelf een hoop ellende wil besparen…… gebruik dan lekker de meuk van Apple zelf.

maarten[/quote:5d2f1bf712]

Helemaal mee eens, heb nu een SMC router, in het begin geen enkel probleem, en nu alleen maar, moet 30 keer inloggen voordat ik verbinding heb, waardeloos. Binnenkort ga ik van ISDN af en moet ik toch een nieuwe kopen… doe die van apple zelf maar.

Ik zou voor airport basis station gaan.. heb nu draadloos en werkt slecht.. Heb "lag" onder het gamen dankzij die slechte instellinge/router. Als ik jou was had ik mijn keuze snel gemaakt voor apple gegaan!

Als je het er voor over hebt, zeker doen .. Maar als je zegt : 75 € , en daar moet het allemaal mooi lekker mee draaien, dan koop je je gewoon een SMC Wireless routertje , en werkt ook schitterend.. Maar niet zo krachtig als apple base station denk ik.. (ik bedoel dan als je achteraan in je tuintje zit.. ;) )