Airport Extreme Card en G5 Dual 1.8?

Ik wil mijn hele netwerk draadloos hebben en heb een Airport Card Extreme gekocht. Er in gezet en geïnstalleerd en...

Nou herkent de G5 hem wel, maar hij maakt geen verbinding.

Is dit onmogelijk, of is het kaartje gewoon stuk?

je moet hem echt goed erin drukken anders maakt hij geen contact. en let op dat je de externe airportantenne achterin bevestigd

Dat kan het probleem niet zijn. Hier heb ik heel goed op gelet (ik heb hem er zelfs drie keer in en uit gehad)

heb je de firewall van je g5 uitgezet??????

Firewall staat uit. Internetdeleing ook uit. Alleen bestandsdeling stond aan... Als ik de kabel van de ADSL router meteen in de ethernetingang stop gaat hij als een tierelier. Hij krijgt meteen een IP via DHCP etc.

Ik denk dat het aan het kaartje ligt.

toch even terug naar de winkel lijkt het, succes ermee

nou ik ben mijn oude g5 aan het vervangen met de nieuwe g5 powerpc en ik zal je vertellen, er werkt bijna nix op, eyetv wil niet aan de gang gaan, remote desktop wil niet, remote tv wonder van ati wil niet werken, allemaal belachelijke meldingen van je hebt oude software die ik moet updaten terwijl het de niwueste is, *$($(zooi, ga morgne boos met apple bellen, er zit gewoon iets niet goed met die rosette simulatie software.

ivan

Toevallig MAC-filtering aan staan in je router / accespoint? Het wil dan ook niet erg werken... ;)

[quote:1b3d43e969="flax"]toch even terug naar de winkel lijkt het, succes ermee[/quote:1b3d43e969]

zou ik ook doen

MAC filtering staat wel aan maar ik heb het MAC Address van de Airport kaart toegevoegd... Om hem te tesetn heb ik nog geprobeerd om de kaart uit mijn PowerBook 17" te halen maar dat zit helemaal verstopt en volgens mij kan je die er niet uithalen...

Rest mij niets anders dan geld terug vragen, denk ik. :frowning:

[quote:061deb6f51="ivan"]nou ik ben mijn oude g5 aan het vervangen met de nieuwe g5 powerpc en ik zal je vertellen, er werkt bijna nix op, eyetv wil niet aan de gang gaan, remote desktop wil niet, remote tv wonder van ati wil niet werken, allemaal belachelijke meldingen van je hebt oude software die ik moet updaten terwijl het de niwueste is, *$($(zooi, ga morgne boos met apple bellen, er zit gewoon iets niet goed met die rosette simulatie software.

ivan[/quote:061deb6f51]

Het zit gewoon heel goed met die Rosette simulatie. Feit is alleen dat lang niet alles er goed (of helemaal niet) op werkt. Daar doet Apple even niets aan. Je kunt wel gaan bellen, maar daar schiet je weinig mee op. Je bent nu gewoon een tijdje ‘early adapter’ en daar zitten dus duidelijk nadelen aan, zoals je al hebt gemerkt.

Breng die PowerMac G5 maar deze kant op. Ik kan hem wel gebruiken en krijg het wel aan de praat ;-)

[quote:ac890b8341="athens"]Breng die PowerMac G5 maar deze kant op. Ik kan hem wel gebruiken en krijg het wel aan de praat ;-)[/quote:ac890b8341] Prettig dat je in je profiel ook even aan geeft waar 'deze kant' is. :moe:

heb toevallig gisteren nog eens gezocht en kwam op een compatibiliteitslijst uit (wat een woord) en daar staan een hele boel programmas onder, helaas alleen programmas die je niet snel gebruikt (of waar ik t bestaan niet vanaf wist :-) zal nog wel ff duren (tot 2e generatie dual core waarschijnlijk) voor alle belangrijke pakketten schijnen te werken.

blijft wel het feit dat apple hier op had moeten wijzen en dat doen ze niet, wat heb je aan alleen ilife en iwork (de nieuwste versie alleen wel te verstaan).

ivan