AirPort Extreme draadloos netwerk ineens niet meer mogelijk!

Mijn draadloos netwerk van mijn Airport Extreme werkt niet meer!!

Kom net thuis komen mijn huisgenoten al aan van er is geen internet meer.
Ik dacht ja haha komt vast door jullie windows machines (in het verleden namelijk al eens gehad). Dus ik vrolijk mijn macbook aangezet en ook ik had geen verbinding meer met mijn airport extreme. daarnaast kan mijn iphone ook geen verbinding meer maken.

heb al van alles geprobeerd. stroom er af gehaald minuut later weer aangesloten. airport volledig opnieuw ingesteld. niks helpt.
het vreemde is dat internetten via een bekabeld netwerk (op de extreme) wel werkt maar draadloos niet.

hebben alle computers hier in huis al geprobeerd. dus zowel windows en Mac OS x en de iPhone. :cry: :sealed:

Wie o wie kan mij helpen??

Kijk eens via diagnostiek in het netwerk voorkeurenpaneel (knopje 'assisteer mij'), die geeft aan waar het misgaat.

zal zo thuis ff kijken ben momenteel amar weer ff naar het werk gegaan om nog wat werk te verrichten :wink: maar bedankt voor de tip 8)

Strebertje ;-)

Helaas dit krijg ik te zien met de diagnostische info: [img:bfe1709a99]http://img3.imageshack.us/img3/4518/schermafbeelding2009091s.png[/img:bfe1709a99]

Echeter heb ik de airport al verschillende malen opnieuw ingesteld, daarnaast verdwijnt hij zo nu en dan uit mijn lijst met beschikbare netwerken ( en ik zit er 2m van af) :sealed:

Mooiste van alles:

Schakel ik net de airport om naar een N netwerk van 5Ghz kan ik wel verbinding maken. eerst lijkt het niet te gaan werken mar als ik nogmaals op het netwerk klik pakt hij hem en voila draadloos internet. echter als ik weer terug schakel naar N op 2,4Ghz en a/g compatibel dan kan het niet meer :roll:

probleem opgelost. Hier kan een slotje op.

Uiteindelijk ben ik verder gaan zoeken. Doordat het netwerk wel op N 5Ghz wel werkte ging ik zitten brainstormen. Doordat dat een frequentie is die niet veel wordt gebruikt heb je dus geen storing. Aangezien er hier in de buurt wel 20 netwerken zijn dacht dat zou best elkaar kunnen storen.

Dus ik de airport weer op N 2,4Ghz (b/g compatibel) en inderdaad werkte hij niet. Normaal staat de kanaalkeuze op automatisch. Deze heb ik op kanaal 10 gezet. en voila alles werkt als een trein. Ik denk dus dat alle netwerken elkaar zo storen dat hij het kanaal niet kon kiezen.

al met al werkt het nu 8)