Airport Extreme en All-in-one printer/scanner - Ethernet?

Heb over mijn vraag nog weinig tot niets op het forum kunnen vinden.

Overweeg een Airport Extreme Basis Station aan mijn ADSL-modem te hangen via de WAN-aansluiting. Een Imac G5 (die er ieder moment aan staat te komen), een Imac G4 (al 2 jaar naar volle tevredenheid operationeel) en een Dell portable (mijn zoon, die ik nog niet heb kunnen overtuigen) zouden er draadloos aan gehangen moeten worden.

Nu de vraag:
Kan ik een All-in-one (print, scan, …) apparaat aan de LAN-poort van de AEBS hangen, die de volle functionaliteit geeft aan alle bovenstaande gebruikers? Ik denk daarbij aan een HP-2820 kleuren laserjet/copier/scanner.

Wart ik links en rechts lees is, dat de complete functionaliteit niet altijd werkt (scanning?).

Bedankt voor feed-back!

Met een paar collega's deel ik een hp 2200 psc via de airport. Printen gaat draadloos perfect, maar scannen wil maar niet werken.. Wel via de draad natuurlijk, maar draadloos kan de scanner niet gevonden worden. Ik heb de moed inmiddels opgegeven... ik blijf dit draadje dus volgen!

[quote:7730f378c9="Gert Snijders"]Wart ik links en rechts lees is, dat de complete functionaliteit niet altijd werkt (scanning?).[/quote:7730f378c9] Die opmerking is alleen maar van toepassing als je zo'n all-in-one apparaat via de USB poort van de Airport Express/Extreme zou aansluiten. Dat gaat niet werken omdat die USB poort puur voor printen is bedoeld.

Jij wilt via ethernet een all-in-one apparaat benaderen en dan neem ik even aan dat je in dat geval wel alle functies kunt gebruiken over het netwerk. Als die aanname klopt, dan moet dat via Airport ook probleemlooos kunnen werken. Maar dan moet je de Airport wel zodanig instellen dat 'ie het bedraadde netwerk aanvult. Je krijgt dan één groot netwerk (subnet) waarin zowel draadloos als bedraad kan worden gewerkt.

Bedankt macpro voor je snelle reactie.

Dat het met de USB-aansluiting niet zou lukken was me duidelijk, maar dat het “zonder meer” via de LAN/Ethernet-aansluiting zou moeten werken is iets wat ik graag “zeker” zou willen weten.

Via het aansluiten van een switch op de Ethernet-uitgang van de Airport Extreme kun je naast een groot draadloos netwerk ook een uitgebreid bedraad netwerk creeren.
Maar geldt dit ook voor de combinatie printer/scanner?