Airport extreme en DHCP met handmatig ingestelde ip adressen

Euh, kan me iemand vertellen of DHCP met handmatig ingestelde ip adressen werkt op zijn airport extreme?! Bij mij dus niet... Subnetmasker en router adres wordt maar niet ontvangen!?

Dan maar alles handmatig instellen dacht ik, maar neen ook dit werkt niet.

Kan iemand me helpen? Ik wil dus altijd hetzelfde ip hebben…
Hoe doe je dit?

Bedankt,
BoeSBoeS

Hoe bedoel je? Je stelt of zelf je adressen in of je laat DHCP et doen. Wanneer je handmatig je ip insteld moet je ook handmatig je routeradres instellen. Je kunt eventueel per MAC address een IP bepalen maar ik weet niet of de Airport dat ondersteund.

dat is de vraag

als ik ze handmatig instel dan kan ik niet meer surfen.
Dus, werkt dit met airport extreme of niet?

Tuurlijk werkt het wel wanneer je ze handmatig insteld, je moet alleen niet vergeten dat je ook je router en dns server insteld. Alleen IP ingeven is dan inderdaad niet voldoende.

Heb ik gedaan,

ip
subnetmasker
router

Alles juist ingesteld. Wil niet werken!!!

Is dit wel mogelijk met de airport extreme?

Misschien handmatig DNS-servers instellen? Wil ook wel eens helpen ;)

BTW: Kun je wel verbinding krijgen met andere computers in je netwerk? Als dit het geval is, dan heeft het vrijwel zeker met die dns-servers te maken… als dit niet het geval is… heb je een ander probleem.

Hier zie je mijn netwerkvoorkeuren ingesteld met DHCP.

[img:5e5d607e26]http://users.pandora.be/boesboes/macosx/netwerk.jpg[/img:5e5d607e26]

Ik heb helemaal geen DNS server nodig!?
Dus hoef ik ook niets bij dns in te stellen als ik kies voor handmatige instelling!??!!

Wanneer ik alles handmatig instel zoals op screenshot… dan krijg ik geen internet verbinding, nog netwerk verbinding.

hmm

Moet er niets ingesteld worden in basisstation als je gebruikt maakt van handmatig ingestelde ip adressen?!