Airport extreme en ext. HD

Ik heb vandaag mn oude ext. HD (hangende aan de AE) vervangen voor een nieuwe met meer tb's zodat ik ook hierop weer timemachine kan draaien. Ik heb deze 2 TB schijf in 2 partities gedeeld en 1 deel daarvan met een USB kabel (zonder AE) voor het eerst gebruikt met timemachine
(om deze wat sneller te laten verlopen, toch 230 gb).
Nu heb ik hem aan mn AE hangen en kan ik beide partities wel gewoon benaderen en mee werken, maar ik kan niet in timemachine zeggen dat hij deze partitie als timemachine schijf moet gebruiken.
Doe ik nu iets essentieels fout of vergeet ik iets?
Ik hoop dat iemand kan helpen.

2 Weken geleden het zelfde probleem gehad. TimeMachine gaat verschillend om met een direct aangesloten ( USB aan iMac ) HD of een via het netwerk ( via AE ) aangesloten HD.
Bij een rechtstreeks aangesloten HD maakt TM een back-up file aan welke ook rechtstreeks te benaderen is. Is de HD via het netwerk aangesloten dan maakt TM een sparsebundle aan. Dit is in principe hetzelfde als de back-up file,alleen moet de sparsebundle eerst gemount worden om de back-up file rechtstreeks te kunnen benaderen. TM kan dus via AE alleen een sparsebundle lezen en geen back-up file.
Je moet dus zorgen dat de HD leeg is als je hem kiest via het netwerk. Vergeet ook niet de reeds gemaakte back-up uit TM zelf te verwijderen.
( Ook ik heb 2 partities, 1 voor TM en 1 voor algemeen gebruik )