Airport Extreme en Foscam IP camera

Hoi,

Ik ben in het bezit van de Foscam FI8910W IP camera welke ik binnen mijn netwerk binnen enkele minuten aan de praat had. Hij doet het perfect in het netwerk maar vanaf het internet is ene heel ander verhaal. Ik weet dat ik moet Portforwarden maar kennelijk doe ik dat niet helemaal goed.

Ik heb een standaard modem van UPC welke naar mijn Airport Extreme gaat en de camera zoals al mijn devices zitten draadloos op de Extreme aangesloten.

Als ik via het Airport configuratie programma 7.6 poortforwarding probeer aan te zetten. Gaat het kennelijk fout. IK volg de volgende stappen.

De Foscamcamera ingesteld op ip 10.0.1.4 en poort 85 (heb 80 en 88 ook geprobeerd).

Daarna naar de Airport. Tabblad Netwerk - DHCP en NAT - DHCP reserveringen - Beschrijving Foscam - DHCP client ID - mac adres van de camera - ip adres 10.0.1.4

dan naar Poortinstellingen

Beschrijving Foscam
Publieke UDP 8090 (dit weet ik niet zeker welke ik moet kiezen)
Publieke TCP 85
Privaat IP 10.0.1.4
Privaat UDP 8090 (dit weet ik niet zeker welke ik moet kiezen)
Privaat TCP 85

en nog werkt het niet. Wat doe ik fout? Moet ik ook in de UPC modem iets doen?
Wie kan helpen hoor het graag wie hier verstand van heeft.

In dit geval lijkt het erop dat je je airport alleen als acces point gebruikt. Dit wil zeggen dat hij alle poorten forward en je dus je UPC modem de opdracht moet geven om de gespecificeerde poorten te forwarden. Weet je hoe je je UPC modem kunt benaderen?
Succes.

Thanks Sebas ik had al zo'n vermoeden dus zal eens gaan kijken naar de handleiding van de UPC modem.

Als je van 'buiten' je 'interne-ip-camera' wil benaderen, moet je wel in het apparaat wat de buiten met de interne wereld verbind (UPC MODEM) ervoor zorgen dat je het ip-verkeer doorlaatr naar het goede apparaat.

Stel...(fictief verhaal, werkt ook voor andere lokaties/bedrijven...)

op de redactie van onemorething hangt een camera met intern ip-adres 10.0.1.4 en via poort 81 (http-verkeer werkt het beste tussen 80 en 83) is dat ding te benaderen in Safari : http://10.0.1.4:[u]81[/u]
Leuk voor intern gebruik toch.
Nu willen de redactie leden vanuit Cupertino de camera benaderen, dan zullen ze in hun UPC modem met ip-adres (fictief : 88.99.100.120) de camera wel moeten doorverbinden op de buitenwereld. Dat noemen we 'poort-forwarden'
Je zal dan [b]interne[/b] poort [u]81[/u] moeten doorzetten naar de [b]buitenpoort[/b] 81.

Ben je dan in Cupertino en typt dan in :
http://88.99.100.120:[u]81[/u] dan kom je dankzij poort forwarding uit op de interne camera op de onemorething redactie camera

de combinatie met Airport ken ik niet, maar met deze hulp kom je wel verder... ?

Hoi Bart,

Ja ik denk inderdaad dat ik het moet regelen in de UPC modem en dat ga ik ook doen. Ben nu nog ff op mijn werk maar zal het morgenmiddag wel ff oppakken.

Wel bedankt vor de reactie dat helpt toch altijd.

Het is gelukt... Toch gelijk thuis geprobeerd en lag inderdaad aan toegang ook in de UPC modem regelen. Ben helemaal blij werkt top.