Airport extreme en PowerMac G3 Bondi?

Ik overweeg Airport Extreme aan mijn Netopia router Cayman 3300 te hangen. Met Mijn G5's voorzie ik geen probleem (airport extreme kaart), maar ik wil dat mijn oude trouwe powermac G3-bondi er ook gebruik van kan maken. Wat moet ik hardwarematig aanschaffen om het voorelkaar te krijgen...heeft iemand ervaring met een soortgelijke configuratie? G5's draaien op Tiger, de G3 op Panther.

kan niet, als je een oude mac die geen extreme ondersteund wel op een G snelheid wil hebben kan je een airport express met een ethernetkabel aan je iMac hangen.

HS-L

Ik zou een externe usb adaptor kopen voor de biondi g3 (imac neem ik aan). Als je een 802.11b type neemt kunnen die best goedkoop zijn, 802.11g is moeilijk te vinden omdat de usbpoort van die mac relatief traag is (12 Mbit). Check van te voren compatibiliteit (zoek in forum dus)

De G3 is geen imac maar een powermac kist, jeweetwel zo'n eerste generatie bondi kisten

Misschien een rare vraag, maar waarom wil je de Bondi wireless hebben? Ik draai hier ook met een mixed network, wireless is alleen voor de laptops zinvol.

Zweef, Ik wil het om een praktische reden nl: Boorwerk door muren, leidingen aanleggen etc, daar heb ik een broertje dood aan. Want mijn netwerk/internet wordt door de ganse familie op diverse plekken in het huis benut.

het zal wel je netwerk vertragen

Betekent dat de G3 het netwerk verkeer gaat vertragen? ...de theorie: je bent zo snel als de zwakste schakel...

nee volgens mij vertraagd het omdat er meer aan het netwerk hangen en die verdelen de bandbreedte. de g3 zou alleen het netwerk vertragen als je een 11mb kaartje erin doet ipv de 54mb van de g5. gewoon bij dixons of een andere pcboer een pci wifi netwerk kaartje kopen als je nog een pci slot in de g3 over hebt en anders een usb versie, zoek even op het forum welke het beste met de mac samenwerkt zelf heb ik nu niet de tijd om dit voor je te doen.

daan.

bedankt...ik ga zoeken...

[quote:3856bbb21d="HS-L"]kan niet, als je een oude mac die geen extreme ondersteund wel op een G snelheid wil hebben kan je een airport express met een ethernetkabel aan je iMac hangen.

HS-L[/quote:3856bbb21d]
Nope, dat gaat niet lukken. Ene macpro heeft dat hier een tijdje geleden een paar keer geroepen, maar die heeft dus uit z’n nek gel*lt. :stuck_out_tongue:
De Airport Express kun je op deze manier niet gebruiken, omdat de ethernet poort in dat geval wordt uitgeschakeld. De oplossing met een PCI kaart is dus wel haalbaar. Of een Linksys WET54G Wireless-G Ethernet bridge, maar dat is wat prijziger.

ik wilde een 800 mhz iMac G4 gebruiken voor mijn eyeTV en eyeHome systeem. Bij films lukt dat niet omdat de Airport card in de iMac slechts b ondersteunt en niet g (dus 11mbps en niet 54mbps). Is de iMac in zijn geheel gelimiteerd aan b, of kan ik met de Airport express nog een truukje uithalen ? (kabel trekken zou helpen, maar is allerlaatste optie.....)

Je zou technisch gezien die mac wel via ethernet aan een Access point van welke makelij dan ook kunnen hangen.