Airport extreme/express usb poort gebruiken

Ok ik weet dat het nog niet is gedaan, maar zou je de usb poort van de airport extreme/express kunnen gebruiken voor iets anders dan een printer.. (scanner ofzo.. of misschien een bluetooth module:)).. In principe zou het toch kunnen als je de software zou kunnen 'tweaken'? Jaja.. ik weet het ik fantaseer net iets te ver.. maar is dit niet iets wat apple kan doen bij toekomstige producten (stel je voor.. aan je airport express een bluetooth module!! kan je zo een bluetooth afstandsbediening gebruiken.. :D)

Alvast bedankt, Ad

of een usb memory stick voor het hele netwerk toegankelijk dat schiet nu nog niet op maar als er straks betaalbare 1,2,3,4,5 GB memory stiks zijn .....

[quote:3b57de7861="marchel"]of een usb memory stick voor het hele netwerk toegankelijk dat schiet nu nog niet op maar als er straks betaalbare 1,2,3,4,5 GB memory stiks zijn .....[/quote:3b57de7861]

Ja dat is ook idd een goed idee! of nog een firewire aansluiting op de Airport Extreme/Express … en dan je ipod erop aansluiten en je muziek afspelen op verschillende computers… Of een gedeelde harde schijf maken… Mooie ideeën, maar dan moet alleen de snelheid nog wat sneller worden… Maar stel je eens voor… als zo’n Airport Express ook nog eens een Video Out optie had, kan je via airport filmpjes naar de HD daarzetten… en op de tv afspelen, of vanuit de tv opnemen naar de HD… De ultieme Digitale Hub… Ja, dit zie ik er nog wel van komen met Airport Express. Als de airport Express nog een video out heeft, EN een firewire uit, en een usb voor alle functies… dan benoem ik het tot de eerste complete digitale hub :P… Ok… genoeg gefantaseerd… wakker worden, nu kan je op de Airport express een stereo printer en internet aansluiten… ok we hebben al een begin :wink:

apple heeft deze dagen bekent gemaakt dat er een nieuwe mpg codec in de beta is waar ze hd tv met 8bm psec kunnen compressen dus als je een en een opteld ziet het er naar uit dat dat wel eens kan gaan gebeuren een quick time film store legaal downloaden naar de apple lekker beneden kijken op de tv ik weet dat Philips ook nog steets nou kontackt met apple heeft en Philips is erg druk bezig met een draad loos huis ze hebben een kastje wat alle fifi producten herkent en ze hebben fifi speakers hang je in de badkamer en kun je zo de muziek van de apple naar toe routen ik weet niet of het allemaal al op de markt is maar ik heb met eigen ogen de proto types gezien en aan gesloten en ff mee zitten spelen

mischien wel een goede comby Apple & Phillips

[quote:b33a72d9c7="marchel"]apple heeft deze dagen bekent gemaakt dat er een nieuwe mpg codec in de beta is waar ze hd tv met 8bm psec kunnen compressen dus als je een en een opteld ziet het er naar uit dat dat wel eens kan gaan gebeuren een quick time film store legaal downloaden naar de apple lekker beneden kijken op de tv ik weet dat Philips ook nog steets nou kontackt met apple heeft en Philips is erg druk bezig met een draad loos huis ze hebben een kastje wat alle fifi producten herkent en ze hebben fifi speakers hang je in de badkamer en kun je zo de muziek van de apple naar toe routen ik weet niet of het allemaal al op de markt is maar ik heb met eigen ogen de proto types gezien en aan gesloten en ff mee zitten spelen

mischien wel een goede comby Apple & Phillips[/quote:b33a72d9c7]

bedoel je niet wifi ipv fifi ;)… Maar dat klopt inderdaad, alleen ik merk er niks van… Philips en Apple zouden samenwerken en ze zouden in stereo’s en boxen de Rendez-vous techniek van Apple gebruiken. Helaas heb ik hier weinig van teruggevonden.

sorry inderdaad Wifi Philips heeft de Rendez-vous techniek van Apple gebruik ze noemen het alleen anders de Phillips wifi producten kommen in de loop van dit jaar uit dat is gegarandeerd ik heb met de helle huiskamer opstelling zitten spelen en het werkt erg goed en is multi platform dit jaar komt het allemaal op de markt mischien op 28 juni je weet het niet

[quote:893ccb447a="marchel"]sorry inderdaad Wifi Philips heeft de Rendez-vous techniek van Apple gebruik ze noemen het alleen anders de Phillips wifi producten kommen in de loop van dit jaar uit dat is gegarandeerd ik heb met de helle huiskamer opstelling zitten spelen en het werkt erg goed en is multi platform dit jaar komt het allemaal op de markt mischien op 28 juni je weet het niet[/quote:893ccb447a]

We zullen zien of het handig is en aanslaat… Misschien wordt het wel wat… Draadloos je Philips boxen aan je mac (hmm… dan moeten het wel mooie boxen zijn… bij philips boxen krijg ik niet bepaald een erg mooi design beeld… maar in combo met apple moet dat wel lukken ;))

ik werk veel voor Philips en met dat design komt het wel goed Phillips is op dit moment groter dan Sony op de huis tuin en keuken producten ik doe alle pers en nieuwe introducties voor Phillips en er breken mooie tijden aan voor ons als getjet freaks

[quote:bbae8793ac="marchel"]ik werk veel voor Philips en met dat design komt het wel goed Phillips is op dit moment groter dan Sony op de huis tuin en keuken producten ik doe alle pers en nieuwe introducties voor Phillips en er breken mooie tijden aan voor ons als getjet freaks[/quote:bbae8793ac]

Dat klinkt goed :)… kun je ook een paar geheimpjes vertellen ofzo… of aankomende producten… of hints in welke richtingen :P… Dus behalve de opgenoemde boxen en stereo (wat voor toepassingen willen ze daarmee eigenlijk allemaal doen… muziek op itunes afspelen op je stereo?). Wouden ze ook nog wat doen met Tv’s?

LOL fifi speaker.

“Best mooie speakers, maar wat is dat grommende geluid. En dat kefferige geluid van die zangeres… ?”

hm, ja, daar had ik dan even een seconde lol om, sorry.

ik kan er ook wel om lachen het was al wat later gisteren :D

Philips heeft een kastje ontwikeld die je bij je tv plaatst het kastje zorgt er voor dat alles wat wifi is met elkaar kan praaten en elkaar kan vinden je instaleerd een programa op de computer (multi platform) die maakt een mappen bestand aan met bv : muziek map film map en nog een paar die ik me niet kan herinneren en die kun je via de tv benaderen en door heen brouwsen en dan kun je je muziek naar alle wifi aperaaten sturen de wifi speakers in de badkamer/wc/slaapkamer de stereo toren in de tuin enz en je kan op je tv alle films bekijken die op je computer staan voor de rest hoef je geen moeilijke bekabeling meer aan te sluiten alleen de stekker in het stopkontact dit alles draait op een wereld standaard wifi protacol ( Rendez-vous ) maar dat noemen ze anders nu komt apple met een soort gelijk apperaatje voor usb wifi & gluid maar daar komen denk ik in de toekomst nog wel wat dingen bij

ook al hebben ze gezecht dat er geen film store komt
moeten ze wel vooruit kijken
ik bedoel de ITM hebben ze ook niet in een maand ontwikeld
bij de eena laatste update van ITM kun je nu ook video clips en filmpjes kijken
meschien zijn ze iets aan het tessen…

nu dat ik er zo over na denk is dat eigen lijk al een draaiend software paket wat
je muziek waar ook in huis naar toe kan stuuren met behulp van de airport express
lijkt me logies als je straks ook je filmpjes kan ordenen in I tunes
update op de airport express met een geele tulp plug
en je hebt het zelfde als waar Philips nu zo druk mee is
go eigenlijk wel een logies gevolg op de gang van zaken zo als die zich nu ontwikkelen
toch ? :smiley:

Maaar je kunt toch ook een firewire hd op je Airport Express aansluiten? heb je een soort server.

er zit aleen een usb aansluiting op en dat schiet niet echt op voor grote bestanden

Deze producten zijn bijna een jaar geleden al aangekondigd op de IFA en ook op de CeBIT ( zie: http://www.press.ce.philips.com/cebit2004/connectedplanet.html ) en worden gebracht onder de naam 'Connected Planet'.

je linkje doet het niet je moet ff de laatste) weg halen

http://www.press.ce.philips.com/cebit2004/connectedplanet.html
maar inderdaad het klopt
ik heb voor Philips op allebij de beursen gewerkt
en de introducties gedaan
en er komt ook nog een nieuwe ipronto uit
een die zo groot is als een pda en het zelfde als de ipronto kan en de helft kost
hij komt al dit jaar op de markt
op de ifa heb ik het prototype al gezien per ongeluk :wink:

[quote:9ac6cd8a79="hydro"]Maaar je kunt toch ook een firewire hd op je Airport Express aansluiten? heb je een soort server.[/quote:9ac6cd8a79]

nee er zit een usb aansluiting op… en geen firewire. En de usb aansluiting is alleen geschikt voor een printer

[quote:45047779c3="marchel"]Philips heeft een kastje ontwikeld die je bij je tv plaatst het kastje zorgt er voor dat alles wat wifi is met elkaar kan praaten en elkaar kan vinden je instaleerd een programa op de computer (multi platform) die maakt een mappen bestand aan met bv : muziek map film map en nog een paar die ik me niet kan herinneren en die kun je via de tv benaderen en door heen brouwsen en dan kun je je muziek naar alle wifi aperaaten sturen de wifi speakers in de badkamer/wc/slaapkamer de stereo toren in de tuin enz en je kan op je tv alle films bekijken die op je computer staan voor de rest hoef je geen moeilijke bekabeling meer aan te sluiten alleen de stekker in het stopkontact dit alles draait op een wereld standaard wifi protacol ( Rendez-vous ) maar dat noemen ze anders nu komt apple met een soort gelijk apperaatje voor usb wifi & gluid maar daar komen denk ik in de toekomst nog wel wat dingen bij

ook al hebben ze gezecht dat er geen film store komt
moeten ze wel vooruit kijken
ik bedoel de ITM hebben ze ook niet in een maand ontwikeld
bij de eena laatste update van ITM kun je nu ook video clips en filmpjes kijken
meschien zijn ze iets aan het tessen…

nu dat ik er zo over na denk is dat eigen lijk al een draaiend software paket wat
je muziek waar ook in huis naar toe kan stuuren met behulp van de airport express
lijkt me logies als je straks ook je filmpjes kan ordenen in I tunes
update op de airport express met een geele tulp plug
en je hebt het zelfde als waar Philips nu zo druk mee is
go eigenlijk wel een logies gevolg op de gang van zaken zo als die zich nu ontwikkelen
toch ? :D[/quote:45047779c3]

je hele verhaal doet me denken aan het gerucht over de iBox… prototypes zijn er zelfs van rondgegaan. Het was een soort doos met aiport erin. Erop zaten uhm, firewire, usb en video + audio in en uit aansluitingen. Je kon er je ipod op aansluiten enzo, en filpjes van je computer daar afspelen enzovoort… Het was een beetje bedoelt als de ultieme digitale hub… Ik snap niet waarom hij niet is uitgekomen (zoek anders voor de lol naar apple + ibox + rumor op google ;))

alle grote merken zijn druk bezig om je huis te veroveren met een ultieme digitale hub maar de consument is er gloof ik nog niet helemaal aan toe iedereen heeft nu eindelijk z`n beetje een dolby suround set in huis en nu word je zo kort op elkaar al weer met iets nieuws lekker gemaakt het heeft allemaal tijd nodig maar uit eindelijk gaan we er allemaal op over