airport extreme goed?en dr bott antenne??

hey, ik zou mss van plan zijn om mij een airport extreme wap te neme maar ik zou in feite toch een grondige review of commentaren van mensen willen horen die effectief me aebs werken. ook zou ik graag van de dr bott antennes wat nieuws horen omdat ik al gehoord hebt dat die niet veel of niets uitdoen.

wilt er iemand verduidelijken aub??

##

Ik heb zelf een airport extreme basisstation. Werkt prima. Ook print ik draadloos dus dat is wel een pre. Hoewel ik geen klachten heb over de signaal sterkte en de snelheid kan het toch beter. Bij een kennis heb ik een modem/router/wap van alcatel geinstalleerd en die geeft toch een betere signaalsterkte dan mijn airport extreme basisstation. Weilswaar is dat een alcatel op 802.11b. Ook van linksys wap's heb ik goede geluiden gehoord. Conclusie: een airport extreme basisstation werkt prima, zeker als je daar ook een printer aan koppelt en in de praktijk heb je een voldoende snelle verbinding. Maar er zijn waps met een betere signaalsterkte, die op met een Mac werken. Kies je voor een airport extreme basisstation dan kies je ook voor design. Wil je goedkoper uit zijn dan kun je bijvoorbeeld ook voor een linksys kiezen. Wel een 802.11g dan op 54 MBs.

Ja ik heb ook al een hele tijd een Airport Extreme Base Station. Ik ben toch niet tevreden over de reikwijdte van het station. Op eenzelfde verdieping is het wel ok maar dan een verdieping hoger (in een oud gebouw dan nog wel) gaat het al snel mis. Dat vind ik wel wat spijtig want je verwacht toch dat je door je hele huis draadloos kan! Niet dus! Van mijn Powerbook waarmee ik draadloos surf e.d. ben ik wel zeer te spreken :D .

Snelheid en compatibiliteit zijn dan weer super goed natuurlijk, ook samen met printer!

Maar ik was dus ook van plan om een antenne eventueel bij te kopen: maar dat is geen goed idee?

hoe zit het met de ingebouwde NAT server? en met port routing, want sinds ik hier nog me windows pc's zit die games willen spelen over het internetmoeten er toch enkele open staan.

hoever kun je ongeveer gaan in ene normaal huis en een verdiep lager? ik vraag dit hier omdat ik weet dat julie vergelijkbare huizen hebben(nl volledig uit steen enzo) want als ik dit zou vragen in amerika zou ik kunnen terecht komen bij iemand die een houten huis heeft zoals daar veel het geval is

Helaas is het technisch zo dat de 802.11b (airport) op 11Mbit een beter bereik heeft dan de 802.11g (airport extreme) op 54Mbit. Die 2 producten moet je dan ook niet gaan vergelijken met elkaar. Je hebt op 11Mbit bij beide standaarden hetzelfde bereik, zolang je echter op 54Mbit zit zal je dichter bij je accesspoint moeten blijven.

danku voor de replie,

dus 802.11g heeft dus een minder bereik dan 802.11b en die gaan dus niet even ver

maar ik dacht dat het bereik even groot was maar dat de snelheid gewoon verlaagde op een grotere afstand.

hoeveel meter zou een AEBS nu reiken of bestaan er betere alternatieven.

Ik heb er een gehad. Gelijk weer teruggestuurd.

wat was de reden en welke heb je nu?

Heb zelf een airport extreme met een bot antenne. Ben zelf niet te spreken over de antenne. Situatie is als volgt:

begane grond : 1e verdieping : Zolder.
Airport op 1e verdieping. Benee en op zolder een paar streepjes verbinding met bott. Zodra de bot er af gaat, zie ik weinig verschil om eerlijk te zijn. Soms 1 streepje. Airport op zolder gehangen, benee geen verbinding meer met de ibooks. Imac laat dan nog net een streepje zien.
Op 1e verdieping staat de airport dus, in de tuin redelijke ontvangst. Zodra ik een intel laptop met 54mb kaart gebruik heb ik in de tuin nog 1mb over ongeveer. Al met al niet super goed. Een maat heeft een linksys access station dat heeft een beter bereik dat de airport. Heb zelf gekozen voor de airport omdat ik het design prachtig vind. De linksys met antennetjes vind ik niet zoveel.

Verder ben ik enorm te spreken over de airport. heb er nu mijn chello op aangesloten, en port forwardin aangezet om toch de mailserver etc etc te gebruiken. Server down, internet gaat gewoon door.
Mooi spul!