Airport Extreme of Express ?

Volgend jaar ga ik naar de hoge school [url=http://simon.stevin.be]Simon Stevin[/url] toegepaste informatica gaan studeren.

Nu heeft iedere student TI daar een Win laptop nodig :?
En er is daar draadloos internet.

Nu heb ik alvast een IBM Thinkpad R51 gekocht.

Later in september zal ik een iBook G4 kopen (eerst G3 verkopen) en een aiport nog voor op men peda (kot van school, soort internaat) en thuis, die zal ik dus iedere week mee verhuizen.

Nu is de vraag, wat zou ik best kopen, een Aiport Extreme, of Express.
Volgens mij is er niet veel verschil enkel de prijs.

nou jawel, express is een stuk goedkoper dan een gewoon basisstaion, en express is ook makkelijker mee te nemen i.v.m. de grootte.

Ik zou gewoon een express kopen, goedkopen, handiger, maar met als enige verschil dat je met een gewoon basisstaion met 50 mensen teglijk kunt internetten, en met express maar met 10 mensen, maar dat is geen probleem neem ik aan.

Met express kan je toch ook maar streamen naar een persoon (je internet). Dat heb ik toch vernomen op de applesite, of ben ik nu mis ? :?

Dit is dus echt een schoolvoorbeeld waar je moet kiezen voor Airport Express. Makkelijk mee te nemen en bevat ook nog eens meerdere profielen voor de netwerk instellingen op de locaties waar je straks gaat werken.

[quote:01c2081d77="macpro"]Dit is dus echt een schoolvoorbeeld waar je moet kiezen voor Airport Express. Makkelijk mee te nemen en bevat ook nog eens meerdere profielen voor de netwerk instellingen op de locaties waar je straks gaat werken.[/quote:01c2081d77]

Helemaal mee eens, het klein en handig en ik neem aan dat alleen jij de gebruiker bent is zo’n klein station veel makkelijker om mee te nemen.

En hoe zit het met de snelheden en wanneer je thuis een netwerkje wil opbouwen met printers enzo eraan?

Kijk maar even op deze link www.xlr8yourmac.com/feedback/airport_express_feedback.html#storytop

als je de printer via het netwerk wil doen en geen computer wil opofferen hiervoor moet je de extreme nemen ivm print server voor zowel usb als utp printers.

daan

de Express heeft ook de mogelijkheid tot het aansluiten van een USB printer, Daan ;)