Airport Extreme speelt nog geen router?

Ik heb net een Airport netwerk gekocht en geinstalleerd.

Ik heb een verbinding met het internet tot stand gebracht via PPP over Ethernet (PPPoE).

Op de “LAN” poort van het basestation heb ik mijn windhoos pc aangesloten en ik kon onmiddellijk surfen en ik surf “draadloos” met mijn Powerbook G4.

Probleem: ik krijg zowel op mijn pc als op mijn Powerbook hetzelfde IP nummer (dat heb ik gecontroleerd via www.whatismyip.com)

Vraag: Is het mogelijk dat de airport verschillende IP’s uitdeelt wanneer een verbinding met het internet tot stand wordt gebracht via PPP over Ethernet (PPPoE)?

whatsmyip 'ziet' zeer waarschijnlijk jouw adsl / kabel modem's IP (dus extern), niet je interne netwerk cq je interne IP adres. Ff checke met windows via start/uitvoeren/ ipconfig en in OS X via je netwerk voorkeuren.

Ah ja inderdaad

Mac heeft ip 10.0.1.2 en pc 10.0.1.3

Ik zit nu blijkbaar wel met problemen ivm online streamen van radio via shoutcast.

Ik stream met mijn pc en luister via mac naar http://10.0.1.3:8000 , dan krijg ik geluid.

Maar als ik ditzelfde ip nummer naar iemand anders stuur, kan die niet verbinden en ook NIET met mijn overkoepelend IP nummer!

Iemand suggesties?

Volgens mij is dit ook niet mogelijk. De buitenwereld zie alleen het IP adres van het basestation, en niet de IP adressen van de aangesloten computers. Dus vandaar dat jij wel de andere PC kan benaderen (je zit samen met die PC aan dezelfde kant van het basestation) en de buitenwereld niet.

Jeroen

Maar is streamen dan nog mogelijk? Want als ik het IP van de base doorgeef, zoals hierboven gezegd, ook dan kunnen zij geen verbinding maken!

Nog suggesties?

Ik denk dat je de desbetreffende poort op de base moet openzetten (ik weet niet of ie dat kan) en ergens moet je waarschijnlijk aangeven dat adres x vertaalt naar adres y. Maar ik ben geen expert op dit gebied...

start basisstation software

tabblad poortkoppeling
voeg poortkoppeling toe
interne poort: 8000
ip nummer : geef hier het ip nummer van de computer van waarop u streamt
externe poort: 8000

en dan wegschrijven naar basisstation
en voila,

zou moeten werken