Hoi Sir Bies,
Gisteren even geprobeerd om mijn powerbook, die gewoon online was met oude modem, online te krijgen met het nieuwe PPPoE modem zonder de instellingen te veranderen in mijn powerbook maar dus alleen de airport extreme te configureren: verbinden via PPPoE, gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld, apply, maar helaas ik bleef een scrollende tekst naast mijn airport icoontje houden: “zoeken naar PPoE host”.
Wat ik nu zag, op het moment dat ik het airporthulpprogramma opende, is dat er een menu tevoorschijn kwam waarin te lezen was dat er geen kabel op de wanpoort was aangesloten, heel raaarr.
Verder nog diverse mogelijkheden geprobeerd waarvan ik dacht, nou misschien is dat wat, waaronder ook appletalk actief gemaakt maar het mocht allemaal niet baten waarschijnlijk omdat de extreme het modem gewoon niet ziet, daar ligt wat mij betreft op dit moment het probleem.
Ik had de laatste software versie van de airport extreme geinstalleerd (V5.6) maar had hem gedowngrade op aanraden van applesupport naar (V5.5.1)
Bedankt voor je inzet en meedenkerij, ik laat het je weten als het uiteindelijk wel werkt.
Thanx Ruud.