AirPort Extreme

Ik heb aan mijn router (Fritz!Box 7340) een AirPort Extreme met daaraan bekabeld mijn externe HD (LaCie NetworkSpace 2 met data erop) gesloten..

Het vreemde is, dat als ik via AirPort-configuratieprogramma kijk bij mijn AirPort Extreme, dan zie ik bij Schijven staan "Geen schijven gevonden" terwijl toch echt mijn externe HD via usb is aangesloten...

Ik ben er nu achter dat mijn externe HD (met data erop) niet geformatteerd is in HFS+ maar (waarschijnlijk) in NTFS, FAT32 of iets anders.

Ik vraag me af of het misschien toch mogelijk is om de externe HD (met behoud van de data erop) toch in HFS+ (OS X Extended Journaled) te krijgen.

Niet met behoud van data er op.
Dan zul je eerst een volledige back-up van die schijf moeten maken, formatteren naar HFS+ en dan de back-up terugzetten.

Maar die La Cie is al een netwerk schijf. Waarom wil je die dan aan de Airport Extreme hangen?

Ik wil namelijk uiteindelijk mijn ATV2 via het AFP laten draaien. ATV2 draait nu via SMB maar heb (sinds laatste XBMC-software-update) last van buffering..
Mijn ATV2 maakt trouwens draadloos verbinding met mijn AE en externe HD.