AirPort firmware updates !

Wie had het ooit gedacht dat het er ooit nog van zou komen,

Bij allebei m’n Airport Expressen stond inderdaad een rood rondje met een 1. Ondanks dat er niks mis mee was en alle muziek prima gestreamd werd, toch maar gefixt. Duurde minder dan 2 x 4 minuten en alles werkt prima.

Ik zocht naar de update notes. Blijkt dat beide updates ervoor zorgen dat de zwakheden tegen de KRACK-aanvallen zijn gedekt. Ben wel blij dat Apple dit nog doet maar ik hoop nog altijd dat QoS ooit naar de AirPorts komt.

Ik zie geen update voor mijn TC en AirPorts. Ik heb nu versie 7.6.8, welke versie hebben jullie nu?

Dan is TC of AirPort ouder dan 2011 (uit mijn hoofd) al die dingen zijn al obsolete dus daar komt ook geen service of software update voor uit.

Nu vanochtend zie ik update 7.6.9 wel ineens verschijnen in de AirPort utility. De update lukte niet via mijn iPhone en wel via mijn iMac. En ja, de AirPort-apparaten zijn oud (TC tweede generatie en AE’s eerste en tweede generatie) maar worden gelukkig nog wel ondersteund voor veiligheidsupdates.

Dit is uniek. Mijn eerste generatie TC krijgt zelfs nog de update.

Dan moet het wel een serieuze patch zijn want het ding heeft al eeuwen geen update meer gehad.

Zeer onwaarschijnlijk, aangezien Apple is gestopt met de ontwikkeling van routers.

Bedankt voor de tip. Heb zelf een Airport Extreme uit 2008. Deze doet het, ondanks de hoge leeftijd, nog extreem goed. In tegenstelling tot wat hier gemeld word, waren er de afgelopen jaren regelmatig firmwareaanpassingen. Mijn router is inmiddels weer helemaal bij de tijd. Fijn dat Apple de veiligheid van deze ‘fossiele’ producten nog altijd zeer serieus neemt.

Dank voor de tip! Het is ongelofelijk, het werkt!

Zo… Hier ook maar even op mijn laatste-generatie AE gezet. Firmwareversie na de update is 7.7.9.

Kan ook met komende airplay2 te maken hebben (hoop ik).

Het is tegen de KRACK aanval: https://support.apple.com/nl-nl/HT208354

Wel erg laat van apple, dit is al 2 maanden bekend!
maargoed wel fijn dat ze ook de oude apparaten updaten.

[quote=Leander url=https://www.onemorething.nl/community/topic/airport-firmware-updates/#post-3125056 time=1513124729]Ik zie geen update voor mijn TC en AirPorts. Ik heb nu versie 7.6.8, welke versie hebben jullie nu?[/quote]Time Capsule van 2009 (?) van 7.6.8 naar 7.6.9.