Airport fout melding

Ik heb een vraagje, een vriend van me was gister hier, hij heeft een ibook(nieuwste model) en ik heb een philips draadloos modem/internet, zonder beveiliging, mun pc herkent hem gewoon en heeft dus gewoon internet. Bij de iBook, zette we de airport aan, hij gaf het netwerknaam aan, Philips WiFi, we klikten erop en er kwam een foutmelding, kan niet verbinden met Philips Wifi. Het modem ondersteund zowel b/g ontvangst. Ik heb toen geprobeerd handmatig het netwerk aan te maken, ook al heb ik nog geen verstand van apple, mer dit ging makkelijk via hulp functie, ik had het ip adres ingetypt en alles overgenomen zoals in xp wordt weergegeven, maar toch bleef die foutmelding. Kan iemand me vertellen wat er mis is gegaan? Gezien ik zelf binnen aanzienbare tijd een apple wil aanschaffen, en mij duidelijk verteld is geworden, dat het geen probleem is om een apple op een pc draadloos netwerk te laten draaien...

Mvg,
Erwin :slight_smile:

Als je gebruik maakt van een multi PC modem zou het het geen enkel probleem moeten zijn... Het zou dus niet aan de computers kunnen liggen maar aan je modem.

[quote:0a417192a7]Als je gebruik maakt van een multi PC modem zou het het geen enkel probleem moeten zijn... Het zou dus niet aan de computers kunnen liggen maar aan je modem.[/quote:0a417192a7]

Ik heb het exclusieve Philips modem van Belgacom, volgens mij is die wel voor meerdere pc’s. En een maandje geleden hebben we het ook geprobeerd, en als ik me goed herinner stond mijn pc toen uit, dus ik denk dat de iBook op dat moment enige gebruiker was…

Zou iemand me kunnen vertellen wat ik fout heb gedaan of wat er aan de hand is?

Mvg,
Erwin

Ik vrees dat je op een incompatible WiFi router-dings-apparaat bent aangelopen, 95 % van alle wifi routers werken probleemloos op een Mac de andere 5% is zo'n TROEP daar wil je niet eens mee verbinden..

Moet jij eigenlijk op de mac software installeren van de modem/router ? Zou het dat kunnen zijn, want ik kan me niet voorstellen dat ik weer net de modem heb die niet mac compatible is. Mocht dat wel zijn, welke goede modem/router raden jullie me dan aan? Ik wil sowieso als ik zelf een mac heb, airport expres+itunes halen en dan mun dts receiver eraan sluiten :lol: , maar als het goed is moet ik de airport expres ook via een lan kabel kunnen aansluiten aan m'n huidige modem.