Airport & G5

Mensen, ik heb gezocht of ik iets hierover kon vinden, maar nee dus. Ik heb een G5 op zolder staan en eem wireless basis station beneden op de begane grond staan. Voorheen stond op die zolder een iMac, die is (na overlijden van de iMac) vervangen door een G5. Nu staat er ondertussen alweer een iMac naast (zie onderschrift :oops: ). Als ik nu beide machines aan heb staan, krijg ik op de G5 miniem ontvangst en dus internet is (vrijwel) niet mogelijk, maar op de iMac ernaast vliegt de verbinding. Bijna vol ontvangst en altijd internet. Voorheen toen de G5 er nog niet was en de iMac er alleen nog stond, had deze ook perfect ontvangst... Wie helpt mij uit dit dilemma, of is het toch echt tijd voor een versterker op de 1e verdieping ofzo?? [EDIT: En ja, ik heb de externe antenne van Apple aangesloten]

[quote:52b44b5763="cubizer"]Mensen, ik heb gezocht of ik iets hierover kon vinden, maar nee dus. Ik heb een G5 op zolder staan][/quote:52b44b5763] OP ZOLDER!!!!!?????? Misschien een airport express erbij?

probeer eens een ander kanaal zou ik zeggen.

kan het zo zijn dat de ruisonderdrukking aanstaat. zet die dan eens uit en kijk of het verschil maakt.

Hey heb ongeveer hetzelfde probleem Ik heb een extreme base station . Ik heb een laptop G4 met gewoon airport kaartje en een G5 met extreme kaart. De verbinding op de laptop is ongeloofelijk veel beter dan die op mijn G5 Die is zelf ongeloofelijk zwak

Misschien niet DE, maar mogelijk wel een oplossing.

Ik heb om de Airport-ontvangst van mijn mac’s te vergroten, het Airport basis-station een verdieping hoger gezet.

Een wereld van verschil.

Je zou het basisstation dan op de middelste verdieping kunnen zetten, zodat je bereik op zolder beter wordt.

Heb je geen zin in extra kabels trekken (van het modem naar je Airport-station bijvoorbeeld), dan kun je gebruik maken van Homeplug.

Eén stekker gaat beneden in het stopcontact, hierin gaat de ethernet-kabel van je modem.
De tweede stekker gaat een verdieping hoger in het stopcontact en daaraan hang je je Airport-station. Je maakt nu een ethernet-verbinding via het stopcontact en verbetert je bereik van je Airport-station naar je G5.

En ja… een Airport Express aansluiten op een hogere verdieping kan ook, maar is wel duurder.