Airport geen signaal

hoi mensen,

Ik heb sinds kort ADSL van Wanadoo en hierbij een wireless modem (Speedtouch 570) met de bedoeling een netwerkje op te zetten. Voor m’n windowsbak heb ik hiervoor een Speedtouch 120 usb adapter gekocht en deze pakt het signaal probleemloos. En voor m’n Imac (G3 400mhz dv) heb ik een Airport kaart erin zitten, maar deze ziet helemaal geen signaal :x

Ik heb KPN gebeld, maar die konden me ook niet echt verder helpen, alleen dat ik de “wep-naam” en dan de code achterop het modem moet invullen maar dit werkte niet…

Naar mijn idee zou de airport toch meteen een signaal moeten oppikken? De kaart is verder wel juist geinstalleerd, geeft icoontje rechtsboven aan enz.

alvast bedankt

Misschine dome vraag hoor maar staat airport zelf ook aan ... ;-)

zou idd moeten werken! je kunt met macstumbler proberen of je het netwerk kan zien . en voor de zekerheid zou ik apple hardware test effe draaien om zeker te zijn dat je airport werkt macstumbler kun je gratis vinden op www.versiontracker.com

ja, Airport staat aan..

Macstumbler heb ik geprobeerd, maar hij blijft maar zoeken, terwijl ik zeker weet dat er een signaal wordt uitgezonden…

Kun je die wifirouter ook nog instellen?Sommige routers kun je helemaal instellen Als het kan probeer em eens op een lagere snelheid te zetten. Ik heb dat ook een keer gehad met een linksys en nadat ik de router op 2 mb/s had gezet werkte het internet.

en heb je ook al geprobeerd onder tabje airport andere... en dan naam en wep wachtwoord invullen?

yep, ook al.. dan geeft ie een foutmelding.

als je de apple hardware test hebt gedaan dan ligt het probleem denk ik toch bij de router. kun je ook direct verbinding maken met je windhoos bak? dat verklaart dan ook weer of de airport werkt of niet.. of probeer vanaf je windhoos bak te verbinden met je mac.(is makkelijker) dan moet je wel een netwerk aanmaken op je mac.(op windows weet ik niet hoe dat wireless moet)

gebruik je airport 3.4.1 ?

misschien moet je in je router je MAC-adres invoeren, zodat je verbinding kunt maken met je router. je MAC-adres vind je bij je aiport instellingen en wordt Airport ID genoemd. is zo'n soort adres; 01:0b:97:f5:10:4a (ff beetje aangepast :P ) als het MAC adres van je airport-computer niet in de lijst staat met toegelaten adressen, dan kom je niet het netwerk op. is een beveiliging zodat je buren bijvoorbeeld niet op jouw kosten gaan zitten internetten enzo

[quote:fadd480be0="stinky"]misschien moet je in je router je MAC-adres invoeren, zodat je verbinding kunt maken met je router. als het MAC adres van je airport-computer niet in de lijst staat met toegelaten adressen, dan kom je niet het netwerk op. is een beveiliging zodat je buren bijvoorbeeld niet op jouw kosten gaan zitten internetten enzo[/quote:fadd480be0]Maar dan zou hij dat op z'n wintendo toch ook moeten doen?

uuuhmm tsja, daar heb jij dan weer gelijk in :?

Ja ik gebruik airport 3.4.1.

Nee bij de windowsbak hoefde ik geen MAC adres in te vullen, ik zie de imac ook niet via de pc en andersom.

Moet ik soms ook niet ergens opgeven dat het basisstation de SpeedTouch is?

Ergens op dit forum staat een downgrade van 3.4 naar 3.3. kijk niet op topics over 3.4.1 maar naar de 3.4 upgrade van een paar weken geleden. Ik weet bijna zeker als je teruggaat naar 3.3 dat het gaat werken, althans dat hoop ik. veel succes

Bedankt voor de tips, Ik heb de downgrade geprobeerd, maar helaas nog steeds hetzelfde.. :cry:

heb je ect alles van 3.4.1 verwijderd? kijk bij find

ja ik heb heel 3.4.1 kunnen verwijderen, daarna gaf die ook aan dat er geen airport kaart meer aanwezig was.

Ik heb dit artikel gebruikt:

http://homepage.mac.com/fishsun/articles/uninstall_airport34.htm

probeer eens Kismac(eens gezien op Tech-TV.com) zeer interessant http://www.techtv.com/screensavers/darktips/story/0,24330,2216770,00.html

waarom zou je 3.4.1 verwijderen? volgens mij zijn daar geen problemen meer mee hoor.... dat was bij 3.4 ik denk dat je wat andere dingen moet proberen ipv downgraden, maar ik weet helaas niet wat :(

het is eindelijk gelukt, ik heb de modem gereset en opnieuw aangezet, toen gaf die ineens een signaal. het is alleen erg zwak...ook na weer geupdate te hebben.

Misschien een verdieping naar beneden verplaatsen, maar er is nu in geval een connectie.