Airport Hulpprogramma

:D Ik ben een noob op dit forum maar toch een behoorlijk ervaren MacOS(X)-er. Met een vraag. Bijt mijn hoofd er niet af: Na een Airport-crash heb ik m'n computers opnieuw in m'n netwerk getakeld en alles werkt weer. Behalve het Airport Configuratie-programma.

“De configuratie van het geselecteerde basisstation kon niet worden gelezen door het Airport-hulpprogramma” “Er heeft zich een fout voorgedaan bij het lezen van de configuratie”

Het vreemde is dat toen alles op zijn gat lag, ik wel in dat programma kon. Ik kan me bijna niet voorstellen dat ik echt een configuratie heb gemaakt die niet gelezen kan worden.

Wat ik me niet kon voorstellen, is toch aan de hand. Ik heb wat hardhandiger geprobeerd het hulpprogramma in te komen en Airport gereset. Toen kon ik weer configuraties maken in het hulppprogramma. Aan de hand van instructies van de helpdesk van XS4All heb ik de m'n modem-, Airport- en Ethernet-instellingen opnieuw gemaakt en alles werkte weer. Behalve het configuratiescherm voor Airport. Vreemd maar ik weet nu de weg.

een aantal keren het basestation resetten zodat de fabrieks instellingen terug komen en dan kan het weer, zo heb ik het gedaan en dat werkte.

daan.