Airport i.s.m Carracho

Ik heb vandaag Carracho Server en Client geinstalleerd, de poorten gemapped in mijn modem, maar nu schijn je binnen Airport ook iets te moeten doen met het openzetten van poorten zodat anderen ook daadwerkelijk in kunnen loggen op je server. Wie kan mij op weg helpen???

In het Airport Basestation moet ingesteld worden welke publieke poorten naar welke Mac gaan.

Open daarvoor het Airport hulpprogramma en open de configuratie van het basestation.
Klik linksonder op “Toon alle instellingen” en ga vervolgens naar de tab “Poortkoppeling”.

Voeg daar nu een nieuwe poort koppeling toe.
Geef het poortnummer op van de publieke poort voor Caracho. Dat zal de poort zijn die je in je modem hebt opengezet.
Geef nu ook het IP adres op van de Mac waar de Caracho server draait en het poortnummer van Caracho.

Dan zou het volgens mij moeten werken.

Succes!

[quote:171bb7359c="macpro"]In het Airport Basestation moet ingesteld worden welke publieke poorten naar welke Mac gaan.

Open daarvoor het Airport hulpprogramma en open de configuratie van het basestation.
Klik linksonder op “Toon alle instellingen” en ga vervolgens naar de tab “Poortkoppeling”.

Voeg daar nu een nieuwe poort koppeling toe.
Geef het poortnummer op van de publieke poort voor Caracho. Dat zal de poort zijn die je in je modem hebt opengezet.
Geef nu ook het IP adres op van de Mac waar de Caracho server draait en het poortnummer van Caracho.

Dan zou het volgens mij moeten werken.

Succes![/quote:171bb7359c]

Thnx voor de snelle reactie.
Wat jij verteld heb ik ook gedaan, maar het werkt helaas nog steeds niet. Het zijn in totaal 3 poorten die ik open heb gezet in de range van 6700 t/m 6702 in mijn modem.
Het IP adres van mijn Mac stond al ingesteld, dus daar hoefde ik niets aan te veranderen.

[quote:55b3def072="Mac-ofiel"]Thnx voor de snelle reactie. Wat jij verteld heb ik ook gedaan, maar het werkt helaas nog steeds niet. Het zijn in totaal 3 poorten die ik open heb gezet in de range van 6700 t/m 6702 in mijn modem. Het IP adres van mijn Mac stond al ingesteld, dus daar hoefde ik niets aan te veranderen.[/quote:55b3def072]

Je moet zowel TCP- als UDP poorten mappen… :wink:

Enneuh…als je de interne Firewall van Jaguar/Panther gebruikt…

adslmodem kan ook het probleem zijn. ik kan sinds ik een airport heb en dus mijn modum moest tweaken niet meer mijn eigen webserver via vast ipadres zien. krijg de site van alcatelmodem, je weet wel 10.0.0.138.

daan.

UDP poorten???? WTF zijn dat nou weer???? Ik heb nog een tijdje geprobeerd de boel aan de praat te krijgen, maar heb de moed maar opgegeven :(

[quote:414749df5e="[3enhur"]Je moet zowel TCP- als UDP poorten mappen...[/quote:414749df5e] Mhhm bij mij werkt het prima met alleen tcp! [quote:414749df5e="Mac-ofiel"]UDP poorten???? WTF zijn dat nou weer???? Ik heb nog een tijdje geprobeerd de boel aan de praat te krijgen, maar heb de moed maar opgegeven :([/quote:414749df5e] je geeft helemaal in het begin van het mappen van die poorten in je modem op welk protocol het is.... en je kan kiezen tussen TCP en UDP :D probeer die andere er ook maar bij te mappen,.. misschien werkt het dan wel... :D