Lastig te omschrijven, maar het probleem komt hier op neer: iMac met ethernet verbonden aan airport extreme (timecapsule). De iMac is op zijn beurt weer via airport met een airport express verbonden (draadloze verbinding naar muziekinstallatie). Er bestaat dus een hoofdnetwerk en een iTunesnetwerkje, alleen voor streamen van muziek. Ik maak met mijn iPhone via airport extreme (time capsule) verbinding. Werkte tot voor kort probleemloos. Ineens wil mijn iPhone echter niet meer samenwerken met de iMac (geen remote, programma's syncen niet meer, wel internet). Als ik de airport op de Mac uitzet dan weer wel. Het lijkt er op dat het airport van de iMac het hoofdnetwerk in de weg zit. Het gekke is: Met de iPad werkt het wel, voor zover ik kan nagaan met exact dezelfde instellingen! Herkent iemand dit probleem?
Maakt je iPhone nu soms verbinding met het ad-hoc netwerk (voor AirTunes) ipv met je TC netwerk?
Ja, het ad-hoc netwerk staat wel in de lijst, maar hij is toch echt gekoppeld aan de timecapsule (ad-hoc netwerk heeft ook geen internetverbinding, dan zou ik het daar aan merken, en internet functioneert wel).
WiFi kanaal probleem?
Als de buren ook een (nieuw) routertje hebben aangezet die in dezelfde frequentie staat te 'tetteren' bijvoorbeeld.
Kun je beiden (TC en Airport E) niet eens herstarten of de instellingen op iMac/iPhone eens weggooien en opnieuw aanmaken?
Over 'hoe dat moet' staat hier op het forum meer dan genoeg geschreven... ;)
Heb ik al gedaan, helpt niet (duurde even voor ik kon vinden hoe je de instellingen op de iPhone kon weggooien, maar wel gevonden, via instellingen - algemeen - stel opnieuw in).
Ik heb ook al handmatig het kanaal van de airport express op 1 gezet, ik zag dat de TC op 40,12 stond, die heb ik niet veranderd.
Alles laatste versie (s.w.?); heb ooit een soortgelijk probleem met een iTunes update veroorzaakt.. Had/heb ook ruzie met diverse app in mijn 3.1.2.JB iPhone ;)
Nou, ik vraag me af of het toch niet met een update te maken zou kunnen hebben. Er update zoveel, dat ik soms niet meer weet of ik nu net de update geinstalleerd heb. Over het algemeen laat ik alles automatisch updaten. Het gekke is dat de iPad er geen last van heeft, en die heeft voor zover ik kan nagaan exact dezelfde instellingen. Bedankt trouwens voor je reactie
Waarom koppel je de Express niet aan het draadloos netwerk van je TC?