Airport in iBook beter dan in iMac?

De internetverbinding van mijn iBook is een stuk stabieler en sneller dan met mijn iMac G5 :| bijvoorbeeld als ik een test op speedtest.nl doe geeft hij bij mijn iBook constant 550KB/s en bij mijn iMac varieerd die tussen de 100 en 350 KB/s. Kan het zo zijn dat er iets mis is met de airport in mijn iMac?

(de afstand tussen de router en iMac/iBook was bij de testjes hetzelfde)
Heeft iemand hier mss een verklaring voor? :roll:

En de plaats van de iMac en iBook ook hetzelfde? Als er bv. een spiegel tussenstaat kan dat zomaar voor een extreme vertraging zorgen.

hmm er staat we net een stereo-instalatie pal voor, ik zal even mn iMac wat verplaatsen, mss maakt dat wat verschil

edit: neej ik heb hem op precies dezelfde plek als de iBook gezet maar dat maakt nog niks uit :frowning:

dat kan liggen aan de plaats waar je airport in je imac zit. Er is ook een groooot verchil tussen een ibook en powerbook omdat de powerbook uit alu bestaat en dus minder goed de wifi signalen opvangt en verstuurd. (tot 4 of 5 keer slechter)

En het airportsignaal is eigenlijk héél zwak (gewoon altijd) - ik ben der niet zo content van.

Maar ook dat het heel onstabiel is, dus de ene keer snel en de andere keer heel langzaam?

Het verschil is wel erg groot. Heb zelf ook een iBook en iMac en kan zeggen dat beide verbindingen met een airport expres station zeer stabiel en gelijkwaardig zijn. Dus qua bouw van beide apparaten zal je het niet moeten zoeken. Je kan misschien wel controleren of de antenne goed is aangeklikt.

en hoe kan ik dat controleren? :innocent: