AirPort in iMac

Beste allemaal,

Allereerst, ik weet niks van Apple (Ja, schiet u maar!), maar heb toch een vraag.

Een klant van mij heeft een Apple iMac Type M5521 en is in het bezit van een 802.11g draadloos netwerk. Nu is de bedoeling dat de iMaq ook op dit draadloos netwerk komt. Ik heb gezien dat er dan een AirPort (Extreme) Card in geinstalleerd moet worden.

Ik heb gezocht en gezocht, maar kan nergens vinden of de iMac voorbereid is op de AirPort (Extreme) Card.

Kan een van jullie mij uit de brand helpen?

Met vriendelijke groet,

Dirk van Dam

[quote:5f9a581f5a="pet-ict"]Ik heb gezocht en gezocht, maar kan nergens vinden of de iMac voorbereid is op de AirPort (Extreme) Card.[/quote:5f9a581f5a]

Dat type M5521 zegt me eerlijk gezegt niets. Ik heb/had zelf een iMac graphite, zo’n “transparant ei, grijze uitvoering” en daar kon wel een Airport in, maar had er wel een soort adaptertje bij nodig. Nu had ik bij mijn iBook ook een Airport gekocht en hield daar een onderdeel over waarvan ik bij God niet wist wat ik er mee aan moest, maar dat bleek dat speciale printje toevallig te zijn. Maar die zat dus weer niet bij de Airport kaart die ik voor de iMac had gekocht. In mijn geval dus mazzel dat ik 'm over had, maar misschien weten anderen hier of dat model waar jij het over hebt ook dat extra printje nodig heeft en dan zou ik daar zeker op letten bij aanschaf!

[quote:35b12ef896]Dat type M5521 zegt me eerlijk gezegt niets. Ik heb/had zelf een iMac graphite, zo'n "transparant ei, grijze uitvoering" en daar kon wel een Airport in, maar had er wel een soort adaptertje bij nodig. Nu had ik bij mijn iBook ook een Airport gekocht en hield daar een onderdeel over waarvan ik bij God niet wist wat ik er mee aan moest, maar dat bleek dat speciale printje toevallig te zijn. Maar die zat dus weer niet bij de Airport kaart die ik voor de iMac had gekocht. In mijn geval dus mazzel dat ik 'm over had, maar misschien weten anderen hier of dat model waar jij het over hebt ook dat extra printje nodig heeft en dan zou ik daar zeker op letten bij aanschaf![/quote:35b12ef896]

Ik heb nog even verder gezocht en zie ik de handleiding nu dat er wel een gewone airport card in kan. Staat verder helaas geen type e.d. bij. Zou er ook een airport Extreme in kunnen. Het netwerk is 802.11g (Met backwards compatiblity 802.11b) zou wel plezierig zijn als alles op 1 snelheid bleef!

Dank voor het antwoord!

Groet,
Dirk

(PS: Is inderdaad een transparant ei, groen.grijze uitvoering)

[url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=18152]dubbelpost[/url]

In dit model werkt alleen een 'gewone' Airport kaart. Airport Extreme is pas vorig jaar geintroduceerd, en werkt alleen met de nieuwste modellen.

• Koen.

[quote:ac3dd7891d="koen"]In dit model werkt alleen een 'gewone' Airport kaart. Airport Extreme is pas vorig jaar geintroduceerd, en werkt alleen met de nieuwste modellen.[/quote:ac3dd7891d] Ja..dat wil zeggen; met zo'n adapter die iRuben hierboven al noemde :)