AirPort Installeren: Spoed!

Hoi,

Ik heb een vraag m.b.t. het installeren van een Airport Express. Het zit zo: Op het werk van mn vader wil hij draadloos internet hebben, voor z’n iPod. Dus een AE gekocht, ik steek m in het internet, configureer het (Windows), maar vervolgens vind ie 'm wel, kan ik er ook verbinding mee maken, maar kan ik niet internetten.
Daarna heb ik mn Mac meegebracht, die vind m ook, maar kan er niet eens mee verbinden (Time-out bij verbinding).

Kan iemand me helpen!?

Bvd!

Ik denk niet dat je vader zijn baas het leuk vindt als er zomaar een AE in het netwerk wordt geprikt ....

[quote:82de2ac54f="willem4ever"]Ik denk niet dat je vader zijn baas het leuk vindt als er zomaar een AE in het netwerk wordt geprikt ....[/quote:82de2ac54f]

Mijn vader heeft een eigen bedrijf

Je moet 'm in bridge mode zetten als je 'm netjes wilt aansluiten op een bedraad netwerk (waar internet is).

Als je het op een bestaand wired netwerk aansluit dan moet je de AE in bridge mode zetten. Ik heb er hier geen een dus ik kan je niet precies vertellen hoe je dat doet. Google is your friend.

wellicht iets met een firewall, je moet natuurlijk wel een netwerk kabel naar je airport toetrekken, want je huidige modem is nu niet draadloos. Waarschijnlijk heb je dat al gedaan.

Ik heb ook mijn airpot aan een of ander modem hangen (was niet draadloos) alleen het netwerk bereik is rondom treurig . nog beter gezegt slecht. som sta ik bij de voordeur met mijn iphone even via wifi. of laptop op de eerste verdieping. en dan is het bereik gewoon bagger. Ik heb hem wel verscholen achter de bank maar dat zou geen probleem moeten zijn.

ik haat dat ding. ik heb een tweede speedtouch op de tweede verdieping staan om mijn draadloos netwerk te verlengen naar boven, is toch niet normaal meer.

ik lees hierboven verhalen in bridge mode...wellicht ligt het daar aan. thanks will check it.

Hij staat in Bridge mode... al sinds het begin, maar het werkt niet...

Ik heb het dat hij verbinding maakt met het bestaand netwerk, je kunt kiezen uit dat of Bridge maar Bridge deed het bij mij niet en dat werk eigenlijk gewoon op de zelfde manier... Maar als je geen draadloos netwerk hebt moet er inderdaar wel een Ethernet-Kabel in..

Als je de moeite wilt nemen om je in een uitgebreide handleiding te verdiepen, moet het je lukken: [url=http://manuals.info.apple.com/n/AirPort-netwerken_opzetten_met_AirPort-configuratieprogramma.pdf]AirPort-netwerken opzetten met AirPortconfiguratieprogramma[/url].

Je hoeft hem niet in Bridged-modus te zetten als er nog geen draadloos netwerk voorhanden is. Je kan je AE dan instellen op het aanmaken van een draadloos netwerk en de internettoegang verloopt dan via Ethernet (gemakkelijkheidshalve mischien best via DHCP). Zo heb ik het hier ingesteld en dat werkt prima.

Je schrijft dat je ding haat... Ik ben een overstapper en heb nog nooit zulke makkelijke apparaten gezien. Heb met behulp van een TimeCapsule, MacBook, AirportExpressen, iPhone én Windows PC een compleet netwerk opgezet thuis. iPhone & MacBook werken door het hele huis. Kan muziek streamen vanaf PC én MacBook naar stereo installatie en gebruik iPhone als remote. Die Apple producten zijn echt zo makkelijk aan te sluiten! O ja, heb zelfs een AE als "versterker" in netwerk gezet. Nou moet je me niet vragen hoe ik dat allemaal gedaan heb, want weet ik niet meer... Ging als vanzelf, dat wel. Maar ik als digibeet kreeg 't voor elkaar, dan moet jij 't vast en zeker lukken. Ha,ha. 8)

Bedankt :apple:!

:love:

Ik begrijp het niet helemaal, maar toen ik mijn Airport Express in het stopcontact stak, op de Macbook het Airport installatiehulpje gestart, wat dingetjes ingevuld en het werkt. Wel even het wachtwoord onthouden. :)

Verder heb ik ook geen klachten over het bereik. (1e verdieping tegen de buitenmuur)

Bij mij was het eerst ook wel een gekloot om hem geconfigureerd (Kl*te woord!!) te krijgen, achteraf was het een dom en simpel foutje, het netwerk moest gewoon beveilig worden.. :P Maar nu hij eenmaal geconfigudingest is doet hij het super! :lol:

Allemaal leuk en aardig iedereen dat het zo goed werkt bij jullie (bij mij ook overigens) maar waar is de TS gebleven? Toch iets met firewall in Windows netwerk? Of werkt het nu wel? Spoed stond erbij... nou zeg dat wel.. enormelijke spoed :P

Ik denk dat ik er maar een regel voor mezelf van moet maken. Gewoon niet reageren als er spoed, urgent, dringend of belangrijk bij staat. Lijkt me beter... ;-P

Hier wel, op het werk is dat vaak toch wel nodig :P

Ook daar lossen sommige problemen zich vanzelf op... de kunst is te weten wanneer je wel moet reageren. ;-)