Airport IP printen met WDS Airport netwerk, hoe verder...

Ik heb altijd prima kunnen printen met mijn Airport Extreme en Hp Deskjet 3320 via onderstaande link....

http://www.macosxhints.com/article.php?story=20030915050404405&query=airport+printing

Maar nu ik het bereik heb vergroot met de aanschaf van een Airport Express, werkt het niet meer. Ik vermoed dat dit ligt aan het feit dat mijn printer aan mijn Airport Express hangt, maar dat met het Extreme Basestation erbij mijn computer de weg kwijt is omdat hij twee basestations ziet. Wat ik begreep is dat de extensie 10.0.1.1:9100 het Extreme Basestation is, en daar hangt nu dus geen printer aan…
Zonder het WDS netwerk (zonder het Extreme Basestation) werkt printen met (bovenstaande methode) naar mijn Express wel…

Mijn vraag dus eigenlijk, welke extensie moet ik intoetsen om mijn Airport Express aan te spreken?

Groet!

P.S. ‘Extensie’ is volgens mij een totaal misplaatste term, maar ik kon geen andere benaming bedenken… Ik hoop dat het toch duidelijk is! [/url]

Wanneer je een WDS gemaakt hebt van je AEB en AExpress, wijst een van de twee |P adressen toe en de ander niet. Beide stations hebben dan IP adressen in dezelfde range. Wat jij extensie noemt is opgebouwd uit het IP adres van het station waat de pinter aanhangt, een dubbele punt en 9100. Wil je printen dan het juiste IP adres invullen.

Hé...

Heb juist een printer aan mijn WDS express gehangen.

Na de driver te hebben geinstalleerd, heb ik hem in Printer Utility in de lijst toegevoegd en dan had die hem automatisch gevonden. Ik bedoel daarmee dat hij zag dat ie aan men express hing.

Dus misschien moet je eens proberen om je printer in je lijst te verwijderen en dan opnieuw toe te voegen. Dat zou volgens mij voldoende moeten zijn.

Succes

PS: Tiger