Ik heb een onbeveiligde Airport aanstaan op mijn iMac G4.
Hoe kan ik zien wie (of als) er op mijn airport meelift (surfen, email, etc.)?
Ik heb een onbeveiligde Airport aanstaan op mijn iMac G4.
Hoe kan ik zien wie (of als) er op mijn airport meelift (surfen, email, etc.)?
Ja dat kan. Je kunt hier b.v. Bitswapper of wakeOnlan voor gebruiken (zie www.versiontracker.com)
Succes
.
Heb WakeonLan gedownload. Zag het meest bruikbaar uit.
Maar hoe gooi ik een indringer eraf?
waarom laat je de airport openstaan? als je de airport instelt op mac adressen heb je minder last van mee surfers op je netwerk. ik ken het progje niet, maar kan je niet ergens ipnr's bannen?
daan.
Volgens mij is de meest effectieve methode toegang te verlenen via mac adressen die je geauthoriseerd hebt in je airport. Ongeauthoriseerde mac adressen kunnen dan simpel weg niet connecten aan je airport station. Eventueel kan je nog gebruik maken van WEP.
zie voor meer info de manual van het airport station.
Succes
.
Wil je je netwerk redelijk goed beveiligen moet je:
[quote:c5d2dc2fe3="bassbug"]Heb WakeonLan gedownload. Zag het meest bruikbaar uit.[/quote:c5d2dc2fe3] Volgens mij gaat het niet werken. Uit de helpfile van WakeOnLan: [b:c5d2dc2fe3]NOTE: You can NOT wakeup computers connected via Airport (Wifi, 802.11) only[/b:c5d2dc2fe3]
Het progje kan ze via AirPort niet uit sluimerstand halen, dat is wat er staat.
De vraag is of andere computers misschien wel gezien worden via een AirPort netwerkje met Wakeonlan, zonder de wake up functionaliteit.
dan kan je net zo goed je subnet mask pingen dan krijg je ook een reaktie van alle computers op je netwerk
[quote:218d16b108="Oppie"]Het progje kan ze via AirPort niet uit sluimerstand halen, dat is wat er staat.
De vraag is of andere computers misschien wel gezien worden via een AirPort netwerkje met Wakeonlan, zonder de wake up functionaliteit.[/quote:218d16b108]
Precies! Het is mij niet helemaal duidelijk of je met Wakeonlan ook PC’s kan zien of alleen Mac’s. Ons werk-netwerk is beveiligd en onzichtbaar, maar toch houden we het idee dat er iemand meelift omdat de download-snelheid behoorlijk fluctueert. Ik hoef geen computers wakker te maken of te laten slapen, ik wil weten of er iemand illegaal aanhangt.
[quote:129b1ced13="hansenonline"]waarom laat je de airport openstaan? als je de airport instelt op mac adressen heb je minder last van mee surfers op je netwerk. ik ken het progje niet, maar kan je niet ergens ipnr's bannen?
daan.[/quote:129b1ced13]
Ik wil best mensen die toevallig een keer met een laptop of PDA een keer hun mail checken of iets opzoeken facilitieren. Maar een buurman die gewoon mijn bandbreedte gebruikt om te internetten vind ik dan minder geslaagd
[quote:6ba8c6de81="remcodb2"]Wil je je netwerk redelijk goed beveiligen moet je:
Is dat of/of of en/en?
Ben neit zo thuis in dit
[quote:b5bf963031="Masto"]Precies! Het is mij niet helemaal duidelijk of je met Wakeonlan ook PC's kan zien of alleen Mac's.[/quote:b5bf963031] Je kunt apparaten met een IP adres zien. Dat kunnen Mac's zijn, maar ook PC's, SLIMP3 spelers, Airports, EyeTV kastjes, Routers whatever.
Wat jij nodig hebt is het Airport-beheerprogramma. Daarmee kun je zien welke MAC-adressen op dit moment gebruik maken van een Airport basestation. Als daar voor jou onbekende MAC-adressen bij zitten, dan heb je dus een mogelijke bezoeker.
Airport-beheerprogramma kun je vinden op de Apple - Support - Airport pagina in de rechterkolom onder “Additional Resources”. Klik daar op de link “Airport Management Tools”.
[quote:1a670f7b6c="bassbug"][quote:1a670f7b6c="remcodb2"]Wil je je netwerk redelijk goed beveiligen moet je:
Is dat of/of of en/en?
Ben neit zo thuis in dit[/quote:1a670f7b6c]
en-en-en-en
Om je netwerk goed te beveiligen moet je alle drempels opwerpen die je maar tegen kunt komen.
Dus:
• toegang voor bepaalde MAC adressen
• WPA (want WEP is niet veilig genoeg)
• SSID uitzetten
• Vaste IP adressen in plaats van DHCP
misschien weer eens een stomme vraag. ik heb desktop g5 met airport extreme card, en een powerbook. waar vind ik hhet ip adres van mijn laptop...... als ik de airport op manual address wil zetten
[quote:535b36fb23="macpro"][quote:535b36fb23="Masto"]Precies! Het is mij niet helemaal duidelijk of je met Wakeonlan ook PC's kan zien of alleen Mac's.[/quote:535b36fb23] Je kunt apparaten met een IP adres zien. Dat kunnen Mac's zijn, maar ook PC's, SLIMP3 spelers, Airports, EyeTV kastjes, Routers whatever.
Wat jij nodig hebt is het Airport-beheerprogramma. Daarmee kun je zien welke MAC-adressen op dit moment gebruik maken van een Airport basestation. Als daar voor jou onbekende MAC-adressen bij zitten, dan heb je dus een mogelijke bezoeker.
Airport-beheerprogramma kun je vinden op de Apple - Support - Airport pagina in de rechterkolom onder “Additional Resources”. Klik daar op de link “Airport Management Tools”.[/quote:535b36fb23]
Macpro bedankt voor je uitleg!
[quote:3309e1c793="flax"]misschien weer eens een stomme vraag. ik heb desktop g5 met airport extreme card, en een powerbook. waar vind ik hhet ip adres van mijn laptop...... als ik de airport op manual address wil zetten[/quote:3309e1c793] open je systeem voorkeuren en klik op netwerk, selecteer airport>configureer en dan handmatig. kijk bij je g5 wat de instelliingen zijn en neem deze over, behalve het ip adres die krijgt een ander eind cijfer. bijv g5 10.0.0.150 dan pbook 10.0.0.151.stel op beidde computers in dat ze bestandsdeling hebben bij het onderdeel delen in de systeemvoorkeuren.
succes er mee.
daan.