Airport krijg ik niet meer aan de praat

Hallo, Sinds gister wil mijn airport niet meer aan. Ik kan zo vaak klikken op airport inschakelen als ik wil. Maar toch krijg ik het niet voor elkaar. Heb gezocht naar updates. Maar krijg de melding dat mijn hardware niet voldoet.

Deze update heb ik geprobeerd. Plus nog oudere updates. Geen van allen werken.

Hardwareoverzicht:
Mac Os X versie: 10.5.8
Modelnaam: MacBook
Modelaanduiding: MacBook2,1
Processornaam: Intel Core 2 Duo
Processorsnelheid: 2.16 GHz
Aantal processors: 1
Totaal aantal cores: 2
L2-cache: 4 MB
Geheugen: 1 GB 667 MHz DDR2 SDRAM
Opstart-ROM-versie: MB21.00A5.B07

Ik kom er niet uit… automatische updates vind ook niks. Hopelijk is het heel simpel?
Iets met een nieuwe installatie of van de installatie cd afhalen gaat ook niet want een tweede probleem is dat mn cd drive geen dvd’s meer leest (en brand) alleen nog cd’s.

Hopelijk kan iemand helpen!? Sowieso bedankt voor het meedenken!

hoe zet je je airport aan, via confuratie scherm of boven in je scherm naast de tijd?

Beide geprobeert, via systeemvoorkeuren en dan netwerk en ook naast de tijd. Via Netwerk heb ik ook al een keer airport "verwijdert" (Op - gedrukt bij airport) en op nieuw toegevoegd. Mocht niet baten. Heel even riep hij verbinding, bij de eerste keer maar na een paar seconder gaf hij het al op.

Kijk even bij macmiep.nl draadloos. Ht zou wel raar zijn als het dan niet lukt! Succes!

Hoezo niet aan? Bedoel dat het AP icoon in de menubalk een 'open waaiertje is, en het menucommando 'Schakel AirPort in' het niet doet? Of kun je niet verbinden met een netwerk, dus blijven de streepjes in het waaiertje grijs? Of heb je wel verbinding -zwarte streepjes- maar geen internet?

[quote:c70f4b2216]Bedoel dat het AP icoon in de menubalk een 'open waaiertje is, en het menucommando 'Schakel AirPort in' het niet doet?[/quote:c70f4b2216]

Precies dat bedoel ik!
Ik check macmiep, maar betwijfel of ik het daar ga vinden!

Dan moet je je PRAM resetten, dat helpt tegen dit soort onwillige poorten (zoals AP en BT).

Edit: linkje voor Daantje (11 postings) toegevoegd… :wink:

Macmiep maakt niet veel uit. Internet heeft namelijk gewerkt en ik heb niets veranderd naar mijn weten! Ik ga nu het PRAM proberen..!

Ola!

!0x geprobeert het PRAM te resetten zoals beschreven staat… hij maakt niet twee keer het opstart geluid maar maakt wel heel kort verbinding met het internet en zet daarna de airport zelf uit… zucht…

Dan heb je of de PRAM reset niet goed uitgevoerd of er is echt iets goed mis met je Mac.

Klinkt niet erg positief... :? ga met externe dvd speler proberen een schone installatie te doen. Hopelijke werkt mn dvd dan ook weer. Maar betwijfel het! Hou jullie op de hoogte!!!

Als je niet twee keer of vaker (bij ingedrukt houden van de opstart-toetscombinatie) een opstartgong krijgt, doe je iets niet goed. Probeer het nog eens!

Het is gelukt om mijn PRAM te resetten. Ik deed in derdaad iets verkeerd... :sealed: Maar het helpt niet. Verdikkie! Wat ik vooral niet snap is waarom de update niet werkt... Want het lijkt mij dat deze update het probleem zou verhelpen!..

Daan, misschien gaat dit voor jou werken: AirPort-clientupdate 2009-002 v.1.0 van 9 dec. [code:1:a8eb43f78f]Deze update wordt aanbevolen voor alle Macintosh computers waarop Mac OS X Snow Leopard 10.6.2 is geïnstalleerd. De update biedt een oplossing voor de volgende problemen: • AirPort kan na een upgrade van Mac OS X Leopard in sommige gevallen niet worden in- of uitgeschakeld.[/code:1:a8eb43f78f]

Heb alleen wel gewone leopard dus denk niet dat het werkt. Maar het probleem is wel hetzelfde! Heb de OS installatie opnieuw gedaan (Met externe cd speler) en het probleem is verholpen! Waarschijnlijk niet de aller makkelijkste manier. Maar goed, het werkt...

Hartstikke bedankt allemaal! Hier kan een slotje op…

Dunno hoe!?