Airport maar dan Goedkoper...

Beste mensen...

Laatst heb ik hier gevraagd wat de goedkoopste wirelees oplossing was. Er kwam toe een reactie met de mededeling dat een Belkin PCI-kaartje het prima doet in een Mac G4.

Nu dacht ik… laat ik het gewoon even mededelen dat het echt geweldig is. Ik heb dus de Belkin kaart gekocht, in mijn G4 gepropt en hij werd gewoon herkent als zijnde een airport-kaart. Daarnaast nog een Router gekocht van Belkin… alles op 54 Mbit…

Zie nu… een wireless netwerk voor minder dan 125 Euro.

Dus mensen die wireless wilden gaan en het om de prijs nog niet deden… dit is echt een aanrader.

gegroet,

Maar een PCI-kaart gaat dus niet in een iMac G4... :(

Belkin (en linksys) gebruiken precies dezelfde chipset (broadcom) als apple, dus dat dat werkt is niet vreemd natuurlijk, ook kun je dezelfde prestaties verwachten (hangt natuurlijk af van de antenne) Drivers zouden ook uitwisselbaar moeten zijn tussen die merken. Tenminste, bij PCs is dat wel zo :)

Gefeli met je cheap-o power network. Ik heb het zelf nog goedkoper, ik heb de creditcard formaat asus wl-330 acces point van 40 euro, maar dan heb je 11mbit (wat nogsteeds sneller is dan mn adsl verbinding). Die gaat overal mee naartoe zodat ik altijd wlan heb als er maar ergens een ethernetaansluiting in de buurt is :slight_smile: