Airport menulet

Ik heb de menulet van de Airport netwerk ontvangst even een beetje aangepast. De ontvangst sterkte wordt nu ondersteund door kleuren. Zie [url=http://s.hoenink.spymac.net/Airport 10.3.4.zip]hier[/url] voor de download. Leesmij bestand staat er ook bij. Ik denk, laat ik het netjes delen met de mede (Airport)maccers :wink:

maakt het nog wat uit dat ik geen apple airport heb maareen draytek, of gaat het echt alleen om de streepjes in de menubar zeg maar ?

:) Ben wel nieuwsgierig maar je link werkt niet. :x

Dit is gewoon van toepassing op alle Wireless netwerken. Het gaat om de ontvangst streepjes in het menu bovenin.

Hierbij nogmaals, en nu een iets andere link:
http://s.hoenink.spymac.net/Airport.zip

[b:0fd18f9b4b]EDIT:[/b:0fd18f9b4b]Sorry, Spymac ligt er (weer eens) uit. Zal over ± een uurtje wel weer actief zijn… :oops:

Spymac is er weer, sorry dat ik het niet eerder heb gemeld... :oops:

Help , ik heb het geprobeerd lukt niet toen maar weer geprobeerd terug te gaan naar het orig , door het old menu te gaan gebruiken maar nu heb ik helemaal geen status meer in de balk dat was dus niet de bedoeling, wat nu is dus mijn vraag???? :x

Systeemvoorkeuren -> Netwerk -> Airport en dan onderin het laatste vinkje aanzetten! Heb je die Airport.menu.old.menu wel omgenoemd naar Airport.menu?? Anders werkt t idd niet...

ja gelukt moest alleen ook nog ff herstarten voordat het weer werkte, maar nu is alles weer bij het oude :)

Gewenste toestand: ik wil mij G4 en ibook draadloos laten communiceren. Dat ging niet tot ik hulp kreeg uit het Klokhuiskamp. nog bedankt Gerard!!

START TOESTAND:
-G4 via ethernetrouter en adslverbinding aan het net
Airportkaart (oude type) aan boord
-iBook met airportkaart (oude type)
Alles werkt op panther X.3.4 en Airport 3.4

OPLOSSINGSHANDELINGEN
Op G4:
—Ga naar systeemvoorkeuren/Netwerk

1. laat de locatie staan op -automatisch
    1. zet toon op airport
      Onderin het veld aanvinken: netwerken aanmaken toegestaan en
      toon airportstatus in menubalk

Klik op PAS TOE

Ga nu naar systeemvoorkeuren/delen/ tab internet
zorg dat er staat; Deel de verbinding via ingebouwd ethernet
met een computer die gebruik maakt van airport.
Als alles goed is gegaan heeft je waaiertje in de bovenbalk van je scherm nu een zwarte verticale pijl omhoog.

Ga naar dat waaiertje en schakel airport in.
terug naar je voorkeurveld en klik op start om het delen te beginnen.
(er wordt nu gevraagd of je het echt wilt en natuurlijk druk je ook hier weer op start)

OP NAAR HET iBOOK

Daar schakel je airport in bovenin de balk via je airportwaaiertje en vinkt daar tevens aan dat je een verbinding wilt met computer van …

Sluit nu overal de systeemvoorkeurvelden en maak een verbinding vanaf je iBook via appeltje K met het IP adres van je moedercomputer.
Je krijgt dan het bekende inlogvenster waar je een wachtwoord moet weten voor verbinden met alles uit de moedercomputer.

Ook zonder deze verbinding moet je al verbinding kunnen maken met het internet met de browser van je keuze (Safari dus).

Volgens mij moet het zo werken
SUCCES

Altijd handing maar daar ging dit draadje dus niet over :D

Nee maar ik he dit maar in verschillende draadjes gezet. Gezien de moeite die ik heb moeten doen om eruit te komen dacht ik dat het voor meer mensen een oplossing zou kunnen zijn en zo vinden ze het wel. Of is er een aparte draad voor Airportproblemen? Die heb IK weer niet gevonden. groet

Op zich aardig bedoelt en opzich wel handig om te weten maar het is niet handig om zo'n bericht zomaar in een topic/draadje te plaatsen, dan is je bericht namelijk Off topic en das niet handig, deze draad gaat dus niet over verbinden, het handigetr geweest als je gewoon een nwe draad was begonnen en die ook een koptitel mee had gegeven waaruit duidelijk word wat je omschrijft , bijv. 2 mac's via airport verbinden ofzo iets. :)

OK Data dat kan alsnog. Maar ik ben niet zo handig in het beginnen van draadjes in een forum. Ben 66 en soms knap onhandig met dit soort techniek Hoe start ik dat op dan zet ik het hele verhaal daar wel in