airport met 1 ethernet poort

Ik kan vanmiddag een airport base station kopen. Nu wist ik niet dat er verschillen in een paar modellen zaten, want deze heeft waarschijnlijk 2 poorten erop: namelijk een modempoort en een ethernet poort. Eer zijn er geloof ik ook met 2 ehernet poorten.

Nu wil ik dus mijn desktop g4 van een vaste adsl aansluiting voorzien en mijn ibook met een draadloze verbinding. Het airport kaartje voor in mijn ibook 600 is inmiddels in bestelling, maar kan ik de verbinding met deze basisstation wel op de manier gebruiken zoals ik wil?

Dus de G4 vast gekoppelt aan de adsl modem en airport basis station en de ibook draadloos.
Ook al heeft het station maar 1 ethernet poort.

:? Ik denk van wel hoor.

@hydro: post geen berichtje als je het niet weet..

Als ie maar 1 ethernetpoort heeft gaat dat niet lukken nee. Je hebt 1 poort nodig voor naar je ADSL modem en 1 poort voor naar je G4. Of heeft je ADSL al een router functie? Dan heb je alleen een hub/switch nodig (welke vaak ook al in een router zit…)
Even checken dus :slight_smile:

Nee, mijn modem heeft maar 1 ethernet poort (en een usb, voo reen pc waarschijnlijk, maar of dat tegelijkertijd kan weet ik niet).

Dan moet ik er zeker weer een hub tussen gooien ofzo?

Of moet ik het maar niet doen en voor deze gaan?

http://www.linksys.com/international/product.asp?coid=28&ipid=452

Ik zou voor een gecombineerd toestel kiezen. Minder draden en maar 1 configuratie, ik heb mijn airport graphite en router door verkocht en vervangen door een vergelijkbaar type van Belkin.Het is waarschijnlijk zelfs voordeliger.

Twee opties inderdaad Als je airport extreme inderdaad een ethernetpoort heeft dan is de airport extreme de mooiste en makkelijkste oplossing. Heeft de Airport dat niet dan is misschien het goedkoper als je inderdaad een linksys koopt want die (zal wel) 4 ethernet poorten hebben. dat is dan minder geklooi als nog een switch erij te kopen .

Airport=mooi en makkelijk
Linksys=goedkoop en werkt mijns inziens ook prima . wel effe wat moeilijker in te stellen

Je bedoeld dus met router ineen?

Zoals deze?
http://www.linksys.com/international/product.asp?coid=28&ipid=371

Voor de duidelijkheid een airport extreme en een Linksys zijn allebei routers. Het gaat er alleen even om of die Airport epress wel een ethernet poort heeft waar aan je ene mac kkan. Ik zou het persoonlijk niet weten maar dat is aan jouw om dat uit te zoeken . Zit er nou geen etehrenetpoort op dan kun je het oplossen door een switch te kopen en die tussen je router en ethernet modem te prikken. Heb je daar geen zin in dan koop je een Linksys die WEL 4 ethernet poorten heeft waar aan je je airportloze mac hangt. duidelijk zo?

Er staat hier een extreme base station en die heef WEL een extra ethernet poort … maar ja ik weet niet zo veel over airport extreme base stations en weet dus ook niet zeker of ze dat allemaal hebben.

De versie die ik op het oog had heeft 1 poort en is dus niet op mijn g4 aan te sluiten ben ik achter. Het is ook geen extreme maar nog een oudere versie.

Ik ben nu dus aan het zoeken naar een andere goedkope oplossing, omdat die oude basestations dus niet voor het oprapen liggen. Tweedehands met 2 poorten blijken ze nog best duur te zijn.
Ze zien er mooi uit maar zo’n pc ding hoeft ook niet in het zicht te staan. Mijn bureau is toch al zo vol.

Nu heb ik gemerkt dat het merk linksys hier veel wordt gebruikt dus dacht ik dat ik het beste binnen dit merk kan zoeken.

Ik heb er uiteindelijk een gevonden inclusief modem voor ongeveer 90 euro bij divxplayer.nl. Schijnt beter te zijn hoorde ik hierboven.
Maar is dit dus wat ik nodig heb. Ik werk dus niet met extreme, maar ja, misschien in de toekomst ooit nog eens. Mijn ibook ondersteund extreme in ieder geval niet.

Ik zou dan voor een mooie goedkope router gaan en niet voor een airport extreme.. dat is een boel geld voor snelheid die je dan niet gebruikt. Thuis heb ik een E-tech 11mbit wifi router en qua gebruikers vriendlijkheid is het een hork maar het ding heeft "by far" het beste bereik met onze 11mbit iMacjes Voor mijn iBookje (extreme) heb ik een extra 54 mbit netwerk gemaak (niet zozeer belangrijk voor de snelheid)want die wil op een een of andere manier gewoon niet lekker op de 11 mbit router meedraaien. E-tech is niet duur en die werkt dus goed zo lang je er geen extreme kaart aan hangt. Het is een beetje vissen idd wat nou de beste is. - Airport extreme: weet je zeker dat ie goed werkt maar is gewoon (te) duur -Linksys: werkt goed (broertje van me heeft een 11 mbit staan en daar kan ik vlotjes op internetten met extreme kaartje en hij ook met zijn windhoos 11mbit kaartje -E-tech: lijkt het met airport 11mbit kaartje erg goed te doen .

Je kunt tegenwoordig dus een wifi router krijgen voor pak em beet 40 euro en daaraan zal je niet een grote buil aan vallen

zoek gewoon eens hier op het forum over ervaringen …

je kan natuurlijk ook een wifi pci kaartje voor de g4 desktop kopen dan heb je beide draadloos!

daan.

Heb ook de Linksys WAG54G werkt feilloos met 2 x PB Wireless en een PC aan de ethernet poort. configureren via browser venster ook niet te ingewikkeld. niet te duur bovendien.