Airport met ADSL

Weet iemand hoe het zit met een Airport(basestation) en een Mxstream ADSL aansluiting? In de Macfan 39 lees ik dat dat niet werkt. Ik kan aan een base komen maar als het niet werkt istie alleen maar mooi voor aan de muur.

:? :?
Ik zou er toch graag iets meer van verwachten.

Als je je ADSL modem (speedtouch) hebt gehacked dan is er helemaal geen probleem... Werk er nu zelf mee :)

Ja, ik heb een Alcatel Speedtouch 510 modem. Maar wat moet ik dan doen en wat zijn de risico's?

Niks. Die hoef je niet te hacken. Mijn vader heeft thuis exact hetzelfde modem, en daar heb ik twee weken geleden Airport geïnstalleerd, en dat werkt. Ook hier heb ik Airport met MXstream, dus geen enkel probleem.

Gewoon configureren met de compuer aan het modem gekoppeld (zie de handleiding die je bij je ADSL-pakket krijgt, ook voor OS X), daarna de instellingen die in de computer staan overnemen in het base station. Je computer via Airport laten connecten (DHCP), en surfen maar. Doe dit alles vlak bij het ADSL-modem, dan kun je bij eventuele problemen gauw switchen, en hier op het forum vragen stellen. :idea:

het is een probleem om de modem te tweaken.. moet je iemand hebben die er een beetje verstand van heeft

aansluiten op je lap topje en gaan met die banaan
als je er met je instellingen niet uitkomt even kontakt opnemen met de apple help desk en vragen naar die belgische jongen
(werkt er maar een daar en die heeft verstand van osX en airopoorten)

bij mij werkt ie meer dan goed

Als ik jou was zou ik je alcatelmodem even omgooien naar een pro-versie.

Heb ik ook gedaan en het werkt perfect, je kan zelfs instellen dat je modem automatisch opnieuw inlogt als je verbinding eruit ligt…