Airport netwerk langzaam

Enig idee waarom mijn airport netwerk zo lanzaam is? De maximale snelheid die ik kan bereiken tussen een Powerbook G4 en een G5 is 1MB/s via AFP. Ik heb Cocktail mijn netwerkinstellingen laten optimaliseren maar dat verbetert niet veel. Ik begrijp best dat 54 MB/s een theoretische snelheid is maar met 1 MB/s zit ik er wel erg ver vandaan. Ik woon in een appartement dus de afstand zijn niet groot. Met Airport Admin utility heb ik al van alles uitgeprobeerd. Ik gebruik geen encryptie. Wie heeft er nog een goede tip?

Zorg ervoor dat de antenne goed in het Airport kaartje zit aangeduwd.

Helpt dit niet, download dan de Airport Management Tools van Apple’s Airport Support site.
Als je deze installeert krijg je de Airport Client Monitor in je hulpprogramma’s (utilities), waarmee je kan zien wat de signaalsterkte en het ruisniveau van je Airport verbinding is. Daarmee krijg je misschien een beter beeld van wat er mis is.

Buzz_D bedankt. Uiteinde van de antenne zit zo ver mogelijk in de Power Mac. De manier waarop de antenne aan de Mac vastzit is niet echt een robuuste oplossing.

Met Airport Management Utility zie ik dat de sterkte van het signaal van mijn Powerbook bij de Airport Express zo rond de -63 dBm en de ruis -83 dBm is. Is dat een redelijke verhouding?

Verder zie ik niet vreemds aan de configuraties van Airport card en basestations. Overigens gebruik is WDS.

het netwerk met mijn APX is ook behoorlijk aan de trage kant..( +/- 240 - 300 KBps) dus ik ga die management tool er ook eens op loslaten..

Bedankt voor het proggie!

Mooi progje..Ik ben n u ik de waarden aflees, er zeker van dat mijn draadloos netwerk maximaal snel is.