airport netwerk

Wie weet hoe het kan dat in mijn sys. settings bij netwerk staat aangegeven dat You are connected to the internet via airport. Maar dat mijn browsers maar blijven aangeven dat er geen verbinding is ook de automatische software updater geeft geen verbinding aan?

help!

Allard

Lukt het op een andere computer?

[quote:9915335fce="Sam"]Lukt het op een andere computer?[/quote:9915335fce]

Ik heb hier maar twee computers, op 1 heb ik een netwerk aangemaakt, die alles moet delen. Dat lukt ook, met Itunes en ik kan op zijn harde schijf werken vanaf de tweede locatie.
Maar volgens mij lukt het op een andere computer ook niet, vorige week was hier een ibook
die ook niet op internet kon bedenk ik me nu.

Zou het aan de modem kunnen liggen? ZyXel Prestige 600 of aan demon de provider?
Het rare is nl dat hij het wl ooit gedaan heeft.

gr Allard

als je links boven in de hoek op het appletje klikt en dan naar locatie/location gaat sta je daar goed ik heb namelijk meedere locatie`s en daar ga ik vaak de fout in

[quote:87e4a01c5b="marchel"]als je links boven in de hoek op het appletje klikt en dan naar locatie/location gaat sta je daar goed ik heb namelijk meedere locatie`s en daar ga ik vaak de fout in[/quote:87e4a01c5b]

Ik heb maar 1 locatie en ze staan allebei op automatisch? Of is het de bedoeling dat ik op beide een netwerk aanmaak?

nee dan staat dat in iedergeval goed

de pc waar je internet op binnen komt
kun je daar wel het internet mee op ?

ik begrijp dat de tweede pc niet op het internet kan
en dat ie dat zou moeten kunnen via je andere pc

Ik kan probleemloos op het internet met de g4 en hierop het een netwerk aangemaakt. In de sys voork. aangegeven dat hij alles moet delen, printer, Itunes, bestanden.

Op mijn G5 die niet aan het net hangt maar kontakt heeft met de G4 via airport staat bij de
systemsettings dat deze met het internet is verbonden via airport, alleen dat is niet waar.
Of wel waar en ik doe iets heel stoms

Pfffffffff Euuu mijn kkenis houd hier ook een beetje op het enige nutige wat ik hier op nog kan zeggen is staan alle instellingen in de g5 goed mischien moet je als router het ip adres van de g4 in geefen das het enige wat ik kan verzinnen sorry