Airport [opgelost]

Goedemorgen,

Vanmorgen is mij opgevallen dat de iMac is aangesloten op een ‘linksys’ netwerk, onbeveiligd, echter hebben we de router, tijdens het installeren, ‘Airport’ genoemd, waarbij een heel lang wachtwoord hoort. Onder deze naam heeft de iMac ook gedurende tijd verbinding gemaakt… Op de router zelf staat ‘linksys’ dit kan zijn van de fabrikant o.i.d.

Alleen is nu mijn vraag :

• Zijn deze twee netwerken hetzelfde ? Airport (met wachtwoord) en Linksys ( zonder wachtwoord)
  • Zo ja, hoe kan het kunnen dat het netwerk, van de ene op de andere dag, van naam verwisseld en onbeveiligd wordt ?

Bijvoorbaat dank :wink:

Ik denk dat je verbonden bent met een ander netwerk bij je in de buurt. (die van de buren ofzo)..

kan je ook nog verbinding maken met het netwerk dat je "airport" hebt genoemd? ik heb wel eens bij een buurman gezien die ook een beveiligd netwerk had en van vakantie terug kwam en er was een stroomstoring geweest waarbij de router zich had gereset. het was een onbeveiligd netwerk geworden maar de mac verbond daar natuurlijk weer prima mee zodat hij dat niet direct in de gaten had.

Nee, het hele 'Airport' netwerk wordt niet meer 'herkend'. Wat kan ik nu doen ? Om er achter te komen of het hetzelfde netwerk is, zou ik de stekker eruit kunnen trekken… En als het hetzelfde netwerk is, vervolgens de router resetten om hem opnieuw te installeren ?

is een zeer betrouwbare manier van try and error inderdaad ;) gewoon de stekker er uit en als hij wegvalt dan weet je genoeg. als dat zo is, opnieuw de router instellen met je netwerknaam en wachtwoord.

[quote:d58a5f93a9="IJurriaan"]Nee, het hele 'Airport' netwerk wordt niet meer 'herkend'. Wat kan ik nu doen ?[b:d58a5f93a9] Om er achter te komen of het hetzelfde netwerk is, zou ik de stekker eruit kunnen trekken… [/b:d58a5f93a9]En als het hetzelfde netwerk is, vervolgens de router resetten om hem opnieuw te installeren ?[/quote:d58a5f93a9]

Doen!

Gesodemieter is opgelost, ik dank allen ! :)

En vertel, hoe heb je het nou opgelost? Dan kan een ander er misschien ook zijn/haar voordeel mee doen :wink:

Bovendien zijn we wel erg benieuwd, want dit is eigenlijk wel heel... grappig.

Volgens mij neem je me een beetje in de zeik, maar ja…

Voor de wel geïnteresseerde, hoop dat dat een [b:11417a8227]te[/b:11417a8227] voorbarige conclusie is. :?

• IP-adres in adresbalk van een browser typen, om vervolgens op enter te drukken
  • Gebruikersnaam : niks invoeren
    Wachtwoord : Admin
  • WLAN kiezen, WLAN-beveiliging kiezen

De beveiligingmodus stond hier op ‘uitgeschakeld’, deze vervolgens op ‘WPA Personal gezet’, wachtwoord invoeren en klaar is Kees :slight_smile: