Airport overleden...

Ik had laatst al problemen, zie [url]http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=19916[/url]. Nu is mijn basis dan toch echt overleden. Ik wil nu gaan vervangen, maar ik heb al een paar keer gehoord dat er goede altenatieven zijn in de PC wereld. Welke raden jullie aan? :roll: Graag wel met extreme (dus 802.11g =54Mbit) snelheid. Waar is die te krijgen?? :?

Waarom niet gewoon een snowbase .... ??

En wat is een snowbase? (pardon my ignorance)

Dat is een extreme base station. Maar die vind ik te duur en ik weet dat er voor ongeveer 120 euro 54 mbit base stations zijn die tot 5x sterker zijn dan de airport extreme base! Maar welke en waar??

Ik heb een asus WL300-G, erg puik ding. Koste rond de 89 euro.

Bedankt voor zover. Ik ga eens even rondkijken wat er zoal te koop is... :wink:

Linksys is een goed alternatief.. onlangs door Cisco overgenomen.

Kun je die dan ook configureren met je Airport-utility, of zit er goede configuratiesoftware bij die op de Mac werkt? Zit er ook DHCP en portmapping in?

Ik heb nu net een sweex base 54/108Mbit router gekocht. 89 euro's bij de Block! Nu even kijken of ie ook gaat werken.... :o

innige deelneming

Je kunt zo'n basestation waarschijnlijn repareren door wat onderdelen te vervangen, zie

http://www.vonwentzel.net/ABS/

Succes!

[quote:0c34445124="cubizer"]Ik had laatst al problemen, zie [url]http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=19916[/url]. Nu is mijn basis dan toch echt overleden. Ik wil nu gaan vervangen, maar ik heb al een paar keer gehoord dat er goede altenatieven zijn in de PC wereld. Welke raden jullie aan? :roll: Graag wel met extreme (dus 802.11g =54Mbit) snelheid. Waar is die te krijgen?? :?[/quote:0c34445124]

ten eerste: gecondoleerd :stuck_out_tongue:
ten tweede: Ik zou toch gewoon een airport extreme nemen
ten derde: ik denk niet dat het aan het geld moet liggen… wajoo: Airport Graphite base, PowerMac G5 2x2Ghz, Powerbook G4 17" 1,5Ghz, Cube G4 450 Mhz, iMac G3 SE 500 Mhz, iBook clamshell (blauw) 2x, iMac G3 400 Mhz, Performa 630, Classic II, iPod 40Gb…
Ok … ik beken ik ben jaloers… een 2X2 G5 (hoeveel werkgeheugen erop|?) EN een Powerbook 1,5 ghz (zelfs!)… En dan nog een Cube… :O… *droooll…

Ik heb zelf ook een paar maanden geleden een afweging gemaakt, namelijk tussen:

ASUS WL-500g
Apple Extreme

Deze kwamen in beeld omdat ik ook meteen een printer en/of externe disk wilde sharen.

De ASUS heeft de mogelijkheid van het sharen van een externe disk die je dan ook meteen via FTP kunt benaderen. Op zich aardig, je hebt dan geen apart FTP server nodig.

De Apple Extreme heeft de printer aansluiting.

Uiteindelijk is het de Apple Extreme geworden en ik ben er HEEL blij mee.

1. WPA ondersteuning out-of-the box, en heel erg seamless met mijn Apple (trouwens ook voor elkaar te krijgen met Windows XP, maar dat bleek pas later :-))
  2. Vormgeving! Ik heb de Apple Extreme met de bijbehorende clip(!) zo, hop, aan de muur gehangen en het staat gewoon goed. Erg stylish en niet zo techno als de WL-500. Zelfs de draden kun je mooi wegwerken in een apart schachtje. Typisch Apple.
  3. De printer server vond ik belangrijker dan de FTP server. Zeker omdat ik toch heel goedkoop een ftp/samba/http servertje ging bouwen met Linux. Die printer server werkt rouwens feilloos, ook met Windows XP en Linux.

Ik heb er meteen een HP Inkjet printertje aan gehangen en ben HEEL happy met mijn keuze.

(Dit zegt overigens NIETS over de kwaliteit van de ASUS. Ik heb gewoon iets meer geld uitgegeven voor iets waar ik nu heel tevreden over ben).

Hartelijke groeten,

R.

Welkom op het forum Renato! :P

[quote:8c03a84f20="addyboy"]Ok .. ik beken ik ben jaloers.. een 2X2 G5 (hoeveel werkgeheugen erop|?) EN een Powerbook 1,5 ghz (zelfs!)... En dan nog een Cube.. :O.. *droooll...[/quote:8c03a84f20] De G5 heeft op dit moment 1,5Gb werkheheugen en de Powerbook G4 heeft 1,0Gb werkgeheugen...

Zoals ik in het andere draadje al zei heb ik deze maand al een powerbook en een ipod gekocht (ook al heb ik vrij veel, zoveel ineens kost zelfs mij een beetje te veel) en om dan ook nog weer eens een airport base te kopen… Maarja, als ie ineens uitstapt dan moet je wat.
En om dan 240 euro of 89 euro uit te geven voor iets gelijkwaardigs, dan heb ik de keus toch snel gemaakt. Het design is idd helemaal nix, maargoed het werkt wel. En het is zelfs nog meer dan een extreme. De usb aansluiting op de extreme had ik ook overwogen, maar aangezien mijn airport op een kast hoog en achteraf staat, heb ik daar niet echt iets aan.

Al met al heel blij met mijn Sweex wireless router. Het is een 54/108Mbit versie (en ook 11Mbit tuurlijk) en ik heb nog 4 LAN aansluitingen ook. Voor loslopende vrienden met pc laptop zonder wifi… :wink:

[quote:e4aeb385c5="cubizer"][quote:e4aeb385c5="addyboy"]Ok .. ik beken ik ben jaloers.. een 2X2 G5 (hoeveel werkgeheugen erop|?) EN een Powerbook 1,5 ghz (zelfs!)... En dan nog een Cube.. :O.. *droooll...[/quote:e4aeb385c5] De G5 heeft op dit moment 1,5Gb werkheheugen en de Powerbook G4 heeft 1,0Gb werkgeheugen...

Zoals ik in het andere draadje al zei heb ik deze maand al een powerbook en een ipod gekocht (ook al heb ik vrij veel, zoveel ineens kost zelfs mij een beetje te veel) en om dan ook nog weer eens een airport base te kopen… Maarja, als ie ineens uitstapt dan moet je wat.
En om dan 240 euro of 89 euro uit te geven voor iets gelijkwaardigs, dan heb ik de keus toch snel gemaakt. Het design is idd helemaal nix, maargoed het werkt wel. En het is zelfs nog meer dan een extreme. De usb aansluiting op de extreme had ik ook overwogen, maar aangezien mijn airport op een kast hoog en achteraf staat, heb ik daar niet echt iets aan.

Al met al heel blij met mijn Sweex wireless router. Het is een 54/108Mbit versie (en ook 11Mbit tuurlijk) en ik heb nog 4 LAN aansluitingen ook. Voor loslopende vrienden met pc laptop zonder wifi… :wink:[/quote:e4aeb385c5]

mooi dat het toch nog tot een happy end komt :P… btw… wat ga je eigenlijk met je ‘dode’ airport doen? (als ik jou was had ik hem helemaal opengehaald en van binnen bekeken enzo… maar ach ja… dat zou ik doen… :roll: )

[quote:24ef415325="frankey"]Je kunt zo'n basestation waarschijnlijn repareren door wat onderdelen te vervangen, zie

http://www.vonwentzel.net/ABS/

Succes![/quote:24ef415325]

Wel allemaal een beetje koopziek. Hier boven stond het juiste antwoord.
2 condensatoren(a 75 eurocent) en een heel fijne soldeerbout en dan even die site lezen.
Maar je mag dat “kapotte” ding opsturen ,kan ik er iemand anders blij mee maken :lol: :lol:

Ik heb de oude graphite idd open gehaal -voorzichtig- en de internet lucent card in een laptop zonder wireless mogelijkheden geplaats om deze ook op tee nemen in mijn wireless netwerk. Die werkt ondertussen perfect! De basis heb ik netjes in elkaar geschroefd en staat nu bij het museum met de andere 'oudere' macjes... (Zie onderschrift)