Airport + Printen via ethernet

Ik heb 'n imac 'n ibook en 'n powerbook met airportkaart. Deze staan allen via 'n airport basestation op adsl. Op de powerbook staat 'n ethernet canon printer. Als ik wil internetten en printen tegelijk kan ik de printer op 't basestation aansluiten maar dan gaat 't printen traag. Weet iemand hoe je direct via de powerbook kan printen en dan ook kan internetten via airport?

[quote:8723709207="mdsign"] Weet iemand hoe je direct via de powerbook kan printen en dan ook kan internetten via airport?[/quote:8723709207] Hubje kopen! Als je een witte airport basis station hebt, is er nog 1 ethernet poort over. Aan dat poortje hang je een hub en in die hub prik je de printer.

Cyberwolf

Een hub lijkt me niet nodig. Activeer op de mac die aan de printer is gekoppeld de optie Printersamengebruik in je Samengebruik voorkeuren. Dat zou je in staat moeten stellen om vanaf je Power- en iBook te printen. Misschien moet je wel eerst inloggen bij de iMac. succes, ziggy

[quote:7c52f7e0ba="ziggy"]Een hub lijkt me niet nodig. Activeer op de mac die aan de printer is gekoppeld de optie Printersamengebruik in je Samengebruik voorkeuren. Dat zou je in staat moeten stellen om vanaf je Power- en iBook te printen. Misschien moet je wel eerst inloggen bij de iMac. succes, ziggy[/quote:7c52f7e0ba] Dat vertraagt de Mac wel en moet er altijd een extra Mac aanstaan. Als de printer zelf voorzien is van ethernet is het handiger om hem rechtstreeks in het netwerk te prikken. En de kosten van een hub stelt ook niet meer voor tegenwoordig.

Cyberwolf

[quote:d4ab5499bf="Cyberwolf"]Als de printer zelf voorzien is van ethernet is het handiger om hem rechtstreeks in het netwerk te prikken.[/quote:d4ab5499bf] Vervelende bijkomstigheid is en blijft dat de intentie van een centraal draadloos netwerk via een basisstation op deze wijze teniet wordt gedaan want je moet toch weer een ethernetkabel door je huis of kantoor trekken (weer wegmoffelen dus).

Ik zit in een soort gelijke situatie (met minder Mac’s hoor :wink: ) maar een aantal opties zijn mogelijk (afhankelijk van de werkomgeving/situatie):
A. Je plaatst de printer centraal (dus in de buurt van het basisstation) zodat eenieder naar de printer moet lopen > blijven we ook nog in beweging :innocent:
B. Als ik me niet vergis kan je bij bij sommige leveranciers (zoals HP) een zgn. ‘draadloze’ netwerkkaart krijgen. Dit is vergelijkbaar met de bekende externe netwerkkaarten (heb ik ook), maar hierin zit waarschijnlijk gewoon een soort Airportkaartje waardoor de printer overal voor iedereen beschikbaar is. Hier hangt natuurlijk ook wel een ander prijskaartje aan, maar het is beslist de moeite waard om te informeren m.b.t. de kosten en mogelijkheden.
C. …

Groet…