Airport probleem met verbinding

Ik heb een oude airport (zo'n grijze) aangesloten op een Vigor 2200e router die weer via een ethernet modem aan het internet hangt via Xs4all. Ik gebruik 2 ibooks die beiden op OS X.2 draaien. De airport lijkt echter de irritante gewoonte te hebben om regelmatig de verbinding weg te laten vallen. Op de ibooks zie je het Airport signaal nog wel maar er is geen verdere verbinding meer. Het middelste groene lampje op de airport is ook uit. Ik haal dan even kort het stekkertje uit de airport en na het resetten is de verbinding weer herstelt. Ik moet gemiddeld 2 keer per week het stekkertje eruit halen. Ik hoor echter van anderen die hetzelfde probleem hebben dat ze bijna dagelijks het stekkertje er uit moeten trekken. Kent iemand het probleem en de eventuele oplossing?

Met mn oude Airport heb ik dat vroeger ook wel eens gehad.Is je firmware up to date.Dat wil wel eens helpen.

Of *in mijn ogen* nog waarschijnlijker: Controleer de DHCP instellingen, en zorg ervoor dat er niet meerdere apparaten als DHCP-server ingesteld zijn...

...... Ik vraag me dan toch altijd af of mijn 'tip' geholpen heeft, of dat mijn 'tip' ervoor heeft gezorgd dat de persoon in kwestie helemaal niet meer het internet op kan..... :?