Airport probleem!!

Okey.. ik heb een Draytek Vigor 2200 WE Wireless router met kabel internet via Chello.. Mijn iMac G4 700 MHZ zit via een kabeltje aan de router verbonden en mijn iMac G3 400 MHZ zit via een airport kaartje aan de router verbonden. Alles perfect tot, denk ik, de laatste airport update. Sinds toen kan de iMac G3 het netwerk niet vinden. Als ik dan op de iMac G4 naar de IP van de router connect, waar ik de instelling kan veranderen en dergelijke, en dan het netwerk "reboot", dan doet de iMac G3 het meteen weer zonder herstarten. Alleen zodra de computer uit is geweest doet hij het niet meer! Met het herhalen van het bovenstaande doet hij het weer. Weet iemand hoe dit op te lossen is?

Is er nou echt niemand die mij kan helpen?

*bump*

[url]http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=5251[/url] Hier zie je min of meer hetzelfde probleem, maar nog geen oplossing. Misschien lukt het met vereende krachten.

Ik had geen tijd om die andere draad door te lezen, maar als ik dit lees denk ik gelijk weer aan het DHCP-probleem dat ik een tijd geleden had...

Ik neem aan dat er een basestation tussen de computer en router zit, die ingesteld is als DHCP-server. Als dit zo is, dan moet je dat uitschakelen op het basestation (dus tcp-ip instellingen verkrijgen via auto-dhcp). Het kan zijn (maar waarschijnlijk hoeft dat niet) dat je even de DNS-gegevens handmatig in moet vullen bij je iMac G3