Airport signaal valt weg bij inschakelen modem

Ik probeer mijn Airport Express werkend te krijgen. Dat lukt voor een deel heel goed, maar voor een ander deel heel slecht. Op de kamer recht boven de woonkamer (waar AE is geplaatst met ADSL-modem eraan) is het signaalniveau bijna 100% en gaat internet retesnel (iMac G3). Op de kamer daarnaast is het signaalniveau met moeite 30%. Als ik het modem inplug valt het meestal terug naar niks en af en toe nauwelijks 20%. Internetten gaat bijna niet (iMac G4). Er zit dan een muur extra tussen en die kamer is boven de keuken. Dus iets minder signaal kan ik begrijpen, maar zo slecht.... :? Is er een manier om de verbinding te boosten? Verplaatsen van AE is bijna niet mogelijk zonder extra kabels door het huis te leggen en daar wilde ik nou juist vanaf.

Geen extra kabels leggen en toch je Airport Express verplaatsen?

Devolo Homeplug!

http://www.2ghz.nl/default.aspx?inhoud=1&idx=92&cel=4
(Ze zijn goedkoper te krijgen hoor. De mijne komen zelfs van marktplaats)

Zo heb ik het ook gedaan en de signaalverbetering is iets waar ik nog elke dag blij mee ben.

Ja ik kan ook het bureau met de computer tegen de andere muur zetten, dan staat hij wat dichter bij en zal het signaal waarschijnlijk ook beter zijn. Nog goedkoper, maar niet echt de bedoeling natuurlijk. Zijn er ook mogelijkheden die (bijna) geen geld kosten en geen verbouwingen noodzakelijk maken?

Kennelijk weet niemand een methode om de ontvangst te verbeteren. Intussen heb ik wel min of meer een oplossing: het verplaatsen van de iMac op het bureau maakt de ontvangst in ieder geval een stuk stabieler zodat er op redelijk normale wijze geïnternet kan worden. Dat komt waarschijnlijk doordat de richting van de antenne iets is gedraaid en misschien ook wel omdat hij een halve meter dichter bij de AE staat. Maar het blijft wat zwakjes allemaal, dus als er iemand nog iets weet...

mss extra atenne aansluiten ...