[Airport] Signed niet automatisch in

Ik heb een klein probleempje met mijn powerbook. We hebben hier thuis een wireless netwerk genaamd Linksys. En deze is altijd in de lucht en is beveiligd met een WEP wachtwoord. Echter het probleem is dat als ik de powerbook aan zit hij zichzelf niet automatisch aanmeld op het netwerk.

Echter als ik dan naar het airport logo ga in de bovenste balk en klik “linksys” aan dan doet hij het direct. Misschien kan ik er voor zrogen dat hij automatisch dat netwerk kiest ?

MacOSX 10.3.4
Alle updates.
Airport Extreme kaart ingebouwd.

vreemd, heb je je eigen netwerk wel als standaard netwerk ingesteld? ik geloof dat zoiets mogelijk is.

Nou ik was dus in een ander huis en daar wilde ik via WLan internetten echter hij zegt niet dat hij connect met een netwerk, want toen wilde ik connecten met "default" echter ik weet niet of ze iets hebben overgenomen of veranderd. Hoe kan ik hier achter komen.

[EDIT]

Er staat maar 1 wlan omgeving in mijn airport preferences namelijk linksys en die is aan gemeld. Echter ik kan nergens de optie vinden dat hij zich daar altijd aan meld.

Ergens bij je network instellingen staat onder Airport By default, join: .........(dropdown box) daar zou dan je linksys tussen moeten staan. als je hem daarop zet moet je volgens mij de volgende keer dat je je pb opstart of wakker maakt meteen verbinding maken met je netwerk. ik heb me ibook meen ik ook zo ingesteld en heb verder geen problemen met verbinding maken gehad.

klopt staat ook zo bij mij ingesteld echter hij doet dat niet :?

vreemd... dan zou ik het helaas ook niet weten... :(

Ben nu bezig met disc permissions enzo daar komt ook wat uit !

suc6 ermee

(lache avatar trouwens ghehehe)

Kijk eens of er nog meer WiFi netwerken in de buurt zijn. Het kan dat er nog een of meerdere netwerken zijn die op (of net naast) het kanaal zitten die op je BaseStation is ingesteld. Met iStumbler kan je om je heen 'sniffen' wat er nog meer in de buurt aanwezig is.... (http://www.istumbler.com)

Succes ermee!

Ik heb met iStumbler om mij heen gezocht en het enige wat die vond was mijn netwerk [linksys] en mijn bluetooth muisje verder niets.