Airport-station een verdieping hoger verhuizen

Ik heb beneden in de meterkast mijn ADSL-modem hangen. Door de constructie van vloer en plafond is het niet mogelijk om die naar boven (naar mijn huiskamer) te verhuizen.

Ik ben echter niet helemaal tevreden over het bereik van het Airport basis-station over deze afstand en wil deze dus eigenlijk naar boven verhuizen. Met kabels gaat dit niet lukken.

Is dit een idee?:
Homeplug

Eén van de pluggen beneden in de meterkast en daar de ADSL-modem in.
Eén plug boven en daar het Airport basis-station in.

Gaat dat werken? Of snap ik het niet helemaal?

Misschien wachten tot Airport Express er is en dan roamen ?

Voor zover ik heb begrepen is dat alleen mogelijk met een Airport Extreme basis-station. En die heb ik niet.

Bovendien kost een Airport Express 149 euro wat meer is dan een homeplug.
Ik heb trouwens wel al een Airport Express besteld voor bij mijn stereo.

Ja dat gaat prima werken ! Ik gebruik het al 1,5 jaar en ben nog steeds heel tevreden. Er zijn verschillende merken b.v. Devolo of Corinex.

Succes

Mooi. Dan gaan we dat na de vakantie maar eens even aanleggen.

Airport Express (komt 17 juli) in de stereo. Airport basis naar boven en draaien maar weer.

Bedankt voor jullie reacties.

Waarom maak je je antennebereik zelf niet groter: http://www.macmod.com/content/view/55/ Valt te proberen toch.. is een vrij goedkope oplossing.. :roll:

Ja, daar heb ik al eens naar gekeken. Maar die oplossing is niet echt goedkoper dan twee pluggen.

Bovendien zit ik met een bereik die zowel in de hoogte als in de breedte beter zou moeten zijn.
En dat wordt met de keus van de soort antenne een beetje moeilijk.

En ik dremel ook niet zo graag in mijn Airport basis-station (ik heb trouwens de ‘witte’).

bij www.chipmunk.nl zijn ze in de aanbieding

€73,- per stuk excl BTW

bewerk:

nóg goedkoper, bij http://www.routershop.nl/ een “starterskit” (twee in een doos) voor €109,- Excl BTW.

Zie de link in het eerste bericht.

Chipmunk is dus gewoon erg duur. Niks aanbieding. Ze kosten normaal 58 per stuk!!!

En die 109 euro voor de starterset is gewoon de adviesprijs.

[quote:8d8c7f8969="KarelWillem"]Zie de link in het eerste bericht.

Chipmunk is dus gewoon erg duur. Niks aanbieiding. Ze kosten normaal 58 per stuk!!!

En die 109 euro voor de starterset is gewoon de adviesprijs.[/quote:8d8c7f8969]

blijkbaar.
ik kreeg een mail van ze met de “weekaanbiedingen”
en 2 x 58 is idd 109 :wink: