airport station tussen router en verschillende macs

Is het zo simpel als het lijkt ?

Ik wil de router die ik al heb en waarop al twee Macs zijn aangesloten ook aansluiten op een airport basis-station. Maar ik wil niet dat macs die zich bij de AP aanmelden een ip-adres van de AP (10.0.0.x) krijgen maar van de router(192.168.1.x).

Is dat gewoon een kwestie van in de AP-admin-app onder “Network” het blokje “Distribute IP-addresses” uitvinken ? Dan krijg ik een mededeling dat de AP zich als bridge gaat gedragen. Maar dat hoofdstukje (bridging) over IP heb ik nooit helemaal begrepen.

Ik heb bridging ook nog niet begrepen, maar dat uitvinken klopt, anders gaan ze mekaar tegenwerken.

ja zo stel je in dat de airport geen ip adressen uitgeeft, zich dus als bridge in het netwerk insteld. vergeet niet ook voor de basestation een ipnr(internetinstellingen in airport hulpprogramma) hebben anders werkt het volgens mij niet.

daan.

Het AirportBS kan IP adressen toewijzen en verleent draadloze toegang. Een router dus met draadloze toegang. Heb je al een router maar wil je een draadloze brug tussen de client en de router, dan moet je je AirportBS als brug configureren. Komt er dus op neer dat het AirportBS niet zelfstandig IP adressen mag toewijzen. Is essentieel om IP nummer in een range toegewezen te krijgen die deel uitmaken van een LAN. Anders krijg te twee aparte LANs.

Precies. Zoiets vermoedde ik al. Het werkt nu prima. Wat ik ook nog heb gedaan is het segment aansluiten op de ethernet-poort i.t.t. de WAN-poort. Bedankt.