Airport to Airport netwerk

Gegroet mede Apple liefhebbers. Ik heb een probleempje met het installeren van een Airport netwerk.

In de meterkast heb ik een internetmodem gekoppeld aan een Airport basisstation.

Mijn 2 Macs zonder airport kaarten staan (netwerk met een hubje) op de 1e etage. Deze wil ik draadloos met het airport station verbinden in de meterkast middels een 2e Airportbassistation.

a. Kan dit?
b. Hoe moet ik het 2e airportbasisstation instellen?

Alvast bedankt!

ja dat kan, in de handleiding die je bij je airport hebt gekregen staat het ook uitgelegd. bladzijde 189 van de setup guide, instellen van wds: je moet dan bij de hoofd airport de mac adressen van de andere airport basisstations opgeven. bij de andere airportbasisstation aangeven verbinden via wds en het mac adres van het hoofdbasisstation invoeren. verder natuurlijk overal de zelfde netwerknamen en wachtwoorden gebruiken.

Ik snap je verhaal niet. Mijn hoofdairport is een Snow mijn andere airport is een graphite. :|

Volgens mij is het dan helaas pindakaas. De oude airport ondersteund volgens mij WDS niet. (standaard om meerdere airports of wifi stations aan elkaar te knopen).

Dat kan idd niet; maar wil je zeggen dat je geen signaal heb van de meterkast naar één hoog?

Je kunt in dat geval je Airport Graphite vervangen door een Wireless bridge. Linksys heeft er eentje (de WET54G) en die is in staat om het WiFi signaal uit de lucht te prikken en om te zetten naar een bedraad signaal zodat je je Macs er op aan kunt sluiten.

Hoe kan ik controleren of WDS werk ja/nee?

Ik ben bang dat ik langs de PC boer moet…

Gaat dat 'bridgen' wel met een Airport Express?

volgens mij kan dat met een express wel. die snow is toch gewoon de extreme of zijn er drie gewone airport versies en de express?

Airport Basisstation graphite Airport Basisstation Snow Airport Basisstation Extreme Modem Airport Basisstation Extreme zonder modem Nu nog in de winkel: Airport Basisstation Extreme Modem en antennepoort

[quote:03da7b8cb4="Hugoengels"]Gaat dat 'bridgen' wel met een Airport Express?[/quote:03da7b8cb4] Nee, dat gaat niet. Je zult op het forum een paar posts van mij kunnen lezen waarin ik schrijf dat het wel kan, maar ik heb het daarna eens een keer voor de zekerheid geprobeerd en het werkt niet. Helaas, want dan was de Airport Express helemaal een super apparaat.