Airport van de buren

Heren, dames,

Mijn buren hebben klaarblijkelijk een Airport verbinding openstaan. Ik zou kunnen inloggen maar benodig hiertoe een wachtwoord - enig idee hoe daar aan te komen?

Ik ben van plan zelf een airtunes express aan te schaffen - is het makkelijk om daar in te breken?
Heeft iemand hier ervaring mee?

:finderoud:

Dit is niet toegestaan. Het kraken van codes van je buren is immers ook niet bevorderlijk voor de burenrelatie. Koop zelf een airport en ga je eigen netwerk opzetten of deel de abonnement met je buren, zullen zij blij zijn.

Heer,

Het zou te stuitend voor woorden zijn als we hier zouden uitleggen hoe een Airport van de buren te hacken. Zou betekenen dat je meeprofiteert van hun betaalde internetconnectie, of anders gezegd: gewoon klinkklare diefstal.

Je snapt dat we hier niet uit de doeken gaan doen hoe je aan het password van de buren komt. Zoals Susanne al meldt: koop zelf een Airport.

Larsm,

Zou jij het een fijn idee vinden als lieden ongevraagd via jouw verbinding contact maken met de wondere wereld van het web? :evil: Wat gij niet wilt dat u geschied etc etc…

MacMoritz

Weet iemand hier waar Larsm woont? Kunnen we z'n buren waarschuwen.

:smiley:

Heer, Zoals u aan bovenstaande reacties kunt lezen zijn wij niet gecharmeerd van het stelen van de connectie van onze buren. Dit kon u misschien niet weten aangezien het uw tweede vraag op dit forum is (ik vraag mij stellig af wat dan uw eerste vraag was). Misschien is het goed om eerst eens de mores op een forum te leren kennen alvorens een vraag als deze te stellen. Dorkiban

[quote:2eaf99ebca="larsm"]Heren, dames,

Mijn buren hebben klaarblijkelijk een Airport verbinding openstaan. Ik zou kunnen inloggen maar benodig hiertoe een wachtwoord - enig idee hoe daar aan te komen?
[/quote:2eaf99ebca]
Ga naar ‘Huis van de Buren’.
Klik op de deurbel.
Wacht tot die geopend is.
Vragen.

[quote:eb987e5988="larsm"]Heren, dames,

Ik ben van plan zelf een airtunes express aan te schaffen - is het makkelijk om daar in te breken?

:finderoud:[/quote:eb987e5988]

Door het password geven ze al aan dat ze niet ongevraagd willen dat een ander hun netwerk op gaat Tommy. Ook zonder password even nadenken. Vragen staat vrij zou ik zeggen.

[quote:a1811ba56b="larsm"]Heren, dames,

:finderoud:[/quote:a1811ba56b]

Schandalige vraag! Best dat de andere hier al zo fel hebben tegen gereageerd. Dus ik zwijg dan maar …

Het wachtwoord is *******.

Dames, heren,

Stel uw (enigszins vijandige) doch verrijkende antwoorden op prijs - het was mij meer om na te gaan in hoeverre het (eenvoudig) hacken van een Airport toegangscode mogelijk zou zijn, aangezien IKZELF binnen afzienbare tijd een Airtunes express wil aanschaffen, en niet het slachtoffer van een Mac-hack wil worden.

Aan de reacties te zien wordt dit binnen de mac community niet gewaardeerd - dit stelt mij enigszins gerust als ik mijn eigen WLAN verbinding realiseer.

Wellicht zijn mijn excuses op zijn plaats aangezien de vraag duidelijker geformuleerd had moeten worden.

@ Godzilla: lol! Ik heb hem gekopieerd, hahaa. Het is *******, dus ik ga je denk ik maar eens hacken......

Dames, heren,

Stel uw (enigszins vijandige) doch verrijkende antwoorden op prijs - het was mij meer om na te gaan in hoeverre het (eenvoudig) hacken van een Airport toegangscode mogelijk zou zijn, aangezien IKZELF binnen afzienbare tijd een Airtunes express wil aanschaffen, en niet het slachtoffer van een Mac-hack wil worden.

Aan de reacties te zien wordt dit binnen de mac community niet gewaardeerd - dit stelt mij enigszins gerust als ik mijn eigen WLAN verbinding realiseer.

Wellicht zijn mijn excuses op zijn plaats aangezien de vraag duidelijker geformuleerd had moeten worden.

[quote:a95fe65f5f="larsm"]Dames, heren,

:finderoud:[/quote:a95fe65f5f]

Airport/Wireless netwerken hacken is volgens deze die het kunnen erg simpel. Het aantal mensen die weten hoe is gelukkig beperkt :slight_smile: Moest ik weten hoe het moet zou ik het zeker niet zeggen …

als je 128 bits wep encryptie aan hebt staan met een ingewikkelde hex key dan valt het nog vies tegen hoor, Kijk dat de KLM enzo er gewoon geen wachtwoord op zetten betekent niet dat je het niet kunt beveiligen.

[quote:35f3263689="GodzillaPresley"]Het wachtwoord is *******.[/quote:35f3263689]

Grappig ik heb hetzelfde wachtwoord

[quote:ee1867a083="Indomarco"][quote:ee1867a083="GodzillaPresley"]Het wachtwoord is *******.[/quote:ee1867a083]

Grappig ik heb hetzelfde wachtwoord[/quote:ee1867a083]

Ik bijna. Bij mij staat er geen punt achter.

:wink:

Daar maak ik geen punt van...

WEL als iemand mijn passwoord zou weten van mijn Airport … :evil:

Na Larsm stevig terecht te hebben gewezen, mogen we het ook respecteren dat hij zijn excuses aanbiedt. Wat mij betreft: geaccepteerd.

Ik zou het ook niet kunnen waarderen wanneer mijn buurman aan het surfen is via mijn Airport. Het is te gemakkelijk om via dit forum het andwoord te krijgen op die vraag.

:wink: