airport verbinding laat mac crashen

De situatie: Chello (daarbegint het al) laat ik via G4 binnen komen, met airport contact met Powerbook. Internet of het nu explorer of safari, en isight via de powerbook laten de G4 crashen. Internet en isight werken probleemloos op G4. Probleem is ergens van 10.2 naar 10.3 er in geslopen..

Is er iemand bekend met deze situatie?

Gr Engeman

Permissies al gerepareerd? (volumebevoegdheden herstellen met schijfhulpprogramma)

permissies... bedoelje dat ik me opnieuw moet registreren denk het niet.

Kan gewoon internetten maar naar een minuut of wat gaat ie hangen

E

permissies is niet opnieuw registreren .... open programmamap(applications)->dan hulpprogramma's(utilities)->dan dschijfhulpprogramma(diskutility) en selecteer de hd waarvan je opstart dan kies je herstel volumebevoegdheden(repair permissions) neem een bak koffie en wacht tot ie klaar is en probeer het dan nog eens met de airport...

Nee, hij bedoelt dat je de permissies van Mac OS X eens moet herstellen. Dit doe je door Schijfhulpprogramma te openenen, je hardeschijf te selecteren en op de knop "Controleer bevoegdheden"(of iets in die richting) te klikken, je Mac gaat die de permissies controleren en repareren.

Misschen doet je Mac nu niet meer crashen nadat je dit hebt gedaan, het herstellen van de permissies moet je overigens wekelijks doen om je Mac een beetje in topconditie te houden.

Suces ermee!

groet,
Lex

[quote:743a1dbd90="jeroenimo"]permissies is niet opnieuw registreren .... open programmamap(applications)->dan hulpprogramma's(utilities)->dan dschijfhulpprogramma(diskutility) en selecteer de hd waarvan je opstart dan kies je herstel volumebevoegdheden(repair permissions) neem een bak koffie en wacht tot ie klaar is en probeer het dan nog eens met de airport...[/quote:743a1dbd90]

Je was me net voor :expressionless:

tsja misschien moet en een algemene regel zijn voordat je een bericht plaatst..heeft u de volumebevoegdheden al gerepareerd voordat u met uw vraag komt?..

Inderdaad ja, eigenlijk best wel een goed idee. De bevoegdheden zijn namelijk in 99% van dit soort gevallen de boosdoeners van de problemen.

Okay sorry..

Zit op mijn werk en ga ook al mijn collega’s meteen zeggen dat ze de disk permissions moeten repairen (zijn alweer een stuk of tien mac’s)

Nogmaals sorry en ik hoop dat het thuis gaat werken

maak er een missie van

E

Het ziet er goed uit,.. nog geen crash gehad. bedankt man!!

Engeman