Airport vind Netwerk wel maar krijgt geen verbinding

Ik heb een week geleden een Belkin router aangeschaft en deze werkte perfect zowel mijn ibook G4(Airport), mijn PowerMacG3(ethernet) en mijn pc notebook(draadloos) konden perfect met deze router communiceren tot van de week. Toen kon ik ineens niet meer met mijn Netwerk communiceren. Zowel via Ethernet als via mijn airport kaart. Mijn airport kaart vind het netwerk wel, maar geeft bij 'Netwerk' aan dat de computer geen IP krijgt. Als ik de juiste IP vervolgens invoer pakt hij het netwerk wel weer goed. Maar hij wil geen contact maken met andere computers in het netwerk of met het internet. Pingen werkt trouwens wel.

ik heb daarom mijn MAC-adres beveiliging uitgezet maar dat wou niet baten. Vervolgens router geheel reset maar dat hielp ook niet.

Ik heb volgens mij niets aan de instellingen van de iBook verandert.

Mijn Airport is niet kapot want deze werkt wel op mijn school
En ook mijn ethernet functioneerd want deze werkt wel wanneer ik deze rechtstreeks op mijn modem aansluit.

Staat de DHCP nog wel aan in je router dan?

ja die staat wel aan maar als ik in de client list kijk word mijn ibook en het ip-adres niet in die lijst weergegeven. En ik zie nergens een optie om deze toe te kunnen voegen. De router lijkt hem niet meer te kunnen vinden.

't Lijkt mij ook een DHCP kwestie. Als je je IP etc handmatig invult, kun je dan wel Internetten? Let ook op de gateway en evt. DNS - dat kan van belang zijn als je contact probeert te maken met andere computers in het netwerk.

Evt. kun je op je Mac ook nog aangeven wat het adres is van de DHCP-server. Vul daar eens het adres van de router in.

Andere mogelijkheid: misschien is er een andere computer in het netwerk die DHCP draait en adressen uitdeelt?

Probeer ook eens de Airport Configuratie Assistent (opnieuw) te draaien.

Heb je de router al herstart en/of gereset?

[quote:0d6c370afd="jeroenw"]'t Lijkt mij ook een DHCP kwestie. Als je je IP etc handmatig invult, kun je dan wel Internetten? Let ook op de gateway en evt. DNS - dat kan van belang zijn als je contact probeert te maken met andere computers in het netwerk.

Evt. kun je op je Mac ook nog aangeven wat het adres is van de DHCP-server. Vul daar eens het adres van de router in.

Andere mogelijkheid: misschien is er een andere computer in het netwerk die DHCP draait en adressen uitdeelt?

Probeer ook eens de Airport Configuratie Assistent (opnieuw) te draaien.[/quote:0d6c370afd]

Ip hand matig invoeren werkt ook niet. Als ik dat doe vind hij het netwerk wel maar weigert mij vervolgens door te verbinden met het internet. De Airport configuratie agend geeft aan dat het alleen werkt met een airport extreme basisstation. En die heb ik niet.

[quote:dc79d7d602="buurman"]Heb je de router al herstart en/of gereset?[/quote:dc79d7d602]

al gedaan: “Vervolgens router geheel reset maar dat hielp ook niet.”

Sorry, ik had niet gezien in je vraag dat je de router al gereset had. Gevalletje leesblindheid na een drukke dag...

Ok. kan gebeuren

[i:da22f00d24]kan echt niemand mij uit de brand halen.[/i:da22f00d24]

Wan ik kan op dit moment ook geen mail lezen om dat mijn provider geen webmail optie bied.

[quote:3219253d86="MCEddy"][quote:3219253d86="jeroenw"]'t Lijkt mij ook een DHCP kwestie. Als je je IP etc handmatig invult, kun je dan wel Internetten? Let ook op de gateway en evt. DNS - dat kan van belang zijn als je contact probeert te maken met andere computers in het netwerk.

Probeer ook eens de Airport Configuratie Assistent (opnieuw) te draaien.[/quote:3219253d86]

Ip hand matig invoeren werkt ook niet. Als ik dat doe vind hij het netwerk wel maar weigert mij vervolgens door te verbinden met het internet. De Airport configuratie agend geeft aan dat het alleen werkt met een airport extreme basisstation. En die heb ik niet.[/quote:3219253d86]
Maar eerder zei je dat je wel kon pingen - als je de boel handmatig instelt?

Of kun je alleen maar intern pingen?

Dat zou betekenen dat je gateway adres (dus het adres van je router) niet goed hebt ingesteld, of dat het subnetmasker niet klopt. Of dat je DNS het niet doet. Kun je bijvoorbeeld wel een externe site pingen op IP-adres ipv. naam?

Geef anders eens een overzicht van het IP-adres van je router (het interne adres dus) en de configuratie op een werkende en de configuratie op een niet-werkende client. Met configuratie bedoel ik: IP adressen, gateways, DNS’s, subnetmaskers etc.

[quote:b2c3046fd8="jeroenw"][quote:b2c3046fd8="MCEddy"][quote:b2c3046fd8="jeroenw"]'t Lijkt mij ook een DHCP kwestie. Als je je IP etc handmatig invult, kun je dan wel Internetten? Let ook op de gateway en evt. DNS - dat kan van belang zijn als je contact probeert te maken met andere computers in het netwerk.

Probeer ook eens de Airport Configuratie Assistent (opnieuw) te draaien.[/quote:b2c3046fd8]

Ip hand matig invoeren werkt ook niet. Als ik dat doe vind hij het netwerk wel maar weigert mij vervolgens door te verbinden met het internet. De Airport configuratie agend geeft aan dat het alleen werkt met een airport extreme basisstation. En die heb ik niet.[/quote:b2c3046fd8]
Maar eerder zei je dat je wel kon pingen - als je de boel handmatig instelt?

Of kun je alleen maar intern pingen?

Dat zou betekenen dat je gateway adres (dus het adres van je router) niet goed hebt ingesteld, of dat het subnetmasker niet klopt. Of dat je DNS het niet doet. Kun je bijvoorbeeld wel een externe site pingen op IP-adres ipv. naam?

Geef anders eens een overzicht van het IP-adres van je router (het interne adres dus) en de configuratie op een werkende en de configuratie op een niet-werkende client. Met configuratie bedoel ik: IP adressen, gateways, DNS’s, subnetmaskers etc.[/quote:b2c3046fd8]

Pingen werkt inderdaad alleen intern op mijn ibook
Het adres van mijn router heb ik handmatig net zoals op mijn G3 ingesteld op 192.168.2.1 en het subnetmasker op 255.255.255.0. Ook als ik mijn Router of G3 als DNS instel werkt mijn verbinding niet.

De IP van mijn ibook stel ik altijd in op 192.168.2.3 De IP van mijn G3 is 192.168.2.2 En van mijn PC Lappie is 192.168.2.4 En van mijn andere PC Bak 192.168.2.5

Ook als ik een andere 192.168.2.* adres invoer krijg ik geen reactie.

Toch verschijnt mijn iBook naamwel in de DHCP clientlist in de instellingspagina van mijn Router.

Als je dus intern wel kan pingen, is er met je Airport en de verbinding tussen Airport en router niets aan de hand.

Je kunt waarschijnlijk ook gewoon je router pingen, toch?
Kun je in de configuratie van je router komen via je iBook?
Kun je het Internet pingen? Bijvoorbeeld 217.67.233.250 ? (www.macosx.nl)

Als je richting het Internet wel kan pingen, is er toch iets DNS-achtigs aan de hand. Vul anders eens de DNS in van je provider.

Als je eigenlijk alleen maar intern kunt pingen, maar niet naar buiten komt houd je router dat verkeer om een of andere reden tegen. Zit er een beveiliging in het draadloze gedeelte van je router instellingen die dat voorkomt? Heb je extra firewall instellingen in je router gemaakt?

Probeer anders eens je iBook als DMZ host in te stellen in je router. Daarmee vertel je de router dat hij niet al te veel aan beveiliging of firewallen moet doen richting iBook - 't is niet helemaal veilig maa het geeft misschien tijdelijk een idee of het beter kan werken.

Overigens leert een beetje Google-en mij dat Belkin routers niet echt heel erg fijn zijn. Probeer anders eens een firmware upgrade van het ding.

http://web.belkin.com/support/download/download.asp?category=9&lang=1&mode=

[quote:8bbf9baa94="jeroenw"]Als je dus intern wel kan pingen, is er met je Airport en de verbinding tussen Airport en router niets aan de hand.

Je kunt waarschijnlijk ook gewoon je router pingen, toch?
Kun je in de configuratie van je router komen via je iBook?
Kun je het Internet pingen? Bijvoorbeeld 217.67.233.250 ? (www.macosx.nl)

Als je richting het Internet wel kan pingen, is er toch iets DNS-achtigs aan de hand. Vul anders eens de DNS in van je provider.

Als je eigenlijk alleen maar intern kunt pingen, maar niet naar buiten komt houd je router dat verkeer om een of andere reden tegen. Zit er een beveiliging in het draadloze gedeelte van je router instellingen die dat voorkomt? Heb je extra firewall instellingen in je router gemaakt?

Probeer anders eens je iBook als DMZ host in te stellen in je router. Daarmee vertel je de router dat hij niet al te veel aan beveiliging of firewallen moet doen richting iBook - 't is niet helemaal veilig maa het geeft misschien tijdelijk een idee of het beter kan werken.

Overigens leert een beetje Google-en mij dat Belkin routers niet echt heel erg fijn zijn. Probeer anders eens een firmware upgrade van het ding.

http://web.belkin.com/support/download/download.asp?category=9&lang=1&mode=[/quote:8bbf9baa94]

Internet pingen werkt niet
Maar de router wel.
Het probleem is dat als ik het adres van mijn router in Safari intoets dat er een bericht in het scherm verschijnt dat de er zojuist een Apache webserver op deze locatie is gëinstalleerd. Terwijl ik al het delen en dus de Apache webserver uit heb staan.
Ik heb de nieuwst firmware op dit moment al gëinstalleerd.
Ik zal proberen om mijn iBook als DMZ in te stellen als ik thuis kom.

Da's bizar van die webserver, weet je zeker dat je wel op het goeie netwerk zit? En niet toevallig een van je andere PC's voor router aanziet?

Ik neem aan dat je router 192.168.2.1 is?

Open anders eens de terminal en tik in:

telnet 192.168.2.1 80

En druk op Enter. Dan krijg je de server headers van je Apache server te zien (plus een hoop HTML). Misschien kun je daar uit afleiden wat voor soort computer het is waarop Apache draait.

Een router met Apache klinkt mij heel ongeloofwaardig in de oren, vandaar dat ik toch echt denk dat jouw gateway-adres NIET het adres van je router is. En je dus een gewone computer als router probeert te gebruiken. Dat werkt natuurlijk niet.

Check in de config van je router heel goed op welk IP hij zit! En zorg ervoor dat niemand anders dat IP heeft. En zorg er ook voor dat je zeker weet dat je op je eigen netwerk zit en niet bijv. op dat van de buren.

[quote:ce21aa5533="jeroenw"]Da's bizar van die webserver, weet je zeker dat je wel op het goeie netwerk zit? En niet toevallig een van je andere PC's voor router aanziet?

Ik neem aan dat je router 192.168.2.1 is?

Open anders eens de terminal en tik in:

telnet 192.168.2.1 80

En druk op Enter. Dan krijg je de server headers van je Apache server te zien (plus een hoop HTML). Misschien kun je daar uit afleiden wat voor soort computer het is waarop Apache draait.

Een router met Apache klinkt mij heel ongeloofwaardig in de oren, vandaar dat ik toch echt denk dat jouw gateway-adres NIET het adres van je router is. En je dus een gewone computer als router probeert te gebruiken. Dat werkt natuurlijk niet.

Check in de config van je router heel goed op welk IP hij zit! En zorg ervoor dat niemand anders dat IP heeft. En zorg er ook voor dat je zeker weet dat je op je eigen netwerk zit en niet bijv. op dat van de buren.[/quote:ce21aa5533]

Ik krijg een verbinding met mijn router "Acces denied"dat geeft hij ook aan met pingen. terwijl dit geen probleem is op mijn G3. ik heb het goede ip adres van de router en zit op het juiste netwerk.

En het bericht van de Apache webserver geeft mij ibook niet meer aan.

Ook instellen als DMZ helpt niet.

Access denied met pingen?!

Dat is onzin. Je krijgt of ‘connection refused’ met telnet, of ‘no route to host’ of ‘timed-out’ bij pingen.
Of bedoel je dat je Mac een venster ‘access denied’ geeft als je verbinding wilt maken met je router? Dan zou de router een password of access list kunnen hebben, natuurlijk.

Maar oke - terug naar het begin. Naar je netwerk instellingen -> airport -> TCP/IP. Vul configureer ‘via DHCP’ in. Pas het toe, sluit netwerk instellingen af en open het opnieuw.

Wat staat er dan in het scherm. Bij mij staat er een groen stipje en daarna “Aiport is verbonden met netwerk blablablabla”.

Wat staat er bij jou?

Dubbelklik op Aiport en ga naar TCP/IP.

Wat staat er in dat venster?

[quote:bd2df6d78b="jeroenw"]Access denied met pingen?!

Dat is onzin. Je krijgt of ‘connection refused’ met telnet, of ‘no route to host’ of ‘timed-out’ bij pingen.
Of bedoel je dat je Mac een venster ‘access denied’ geeft als je verbinding wilt maken met je router? Dan zou de router een password of access list kunnen hebben, natuurlijk.

Maar oke - terug naar het begin. Naar je netwerk instellingen -> airport -> TCP/IP. Vul configureer ‘via DHCP’ in. Pas het toe, sluit netwerk instellingen af en open het opnieuw.

Wat staat er dan in het scherm. Bij mij staat er een groen stipje en daarna “Aiport is verbonden met netwerk blablablabla”.

Wat staat er bij jou?

Dubbelklik op Aiport en ga naar TCP/IP.

Wat staat er in dat venster?[/quote:bd2df6d78b]

Je hebt gelijk het was ‘Premission Denied’ bij Telnet. Bij Pingen is het idd Timed-out. ik heb alleen Wep-encryptie en die doet het want anders maakt hij ook geen verbinding. Dan staat er 'Airport is verbonden met het netwerk ‘-Dat ga ik dus ff niet vertellen-’. Airport heeft geen IP-adres en kan geen internetverbinding tot stand brengen.

En bij TCP/IP staat niks ingevuld. Als ik alles handmatig invoer is de melding bij het begin weg maar heb ik nog geen verbinding.