airport vragen

ergens in september heb ik als het goed is internet via de kabel (zeelandnet heeft nogal een lange wachtlijst...) nu denk ik erover om een airport kaart in m'n emacje (niet extreme) te stoppen, om allerlei spaghettie aan draden te vermijden. M'n mac staat nl. op de 1e verdieping. Op 2dehandsmac zag ik dat er een airport 1 en 2 base station is. Kan iemand me uit de doeken doen wat daar de verschillen tussen zijn en misschien wat tips in het algemeen wat airport betreft. (gaat er iets van snelheid verloren b.v.?) Op het forum kom ik hierover niet zoveel tegen. Je mag me ook de produkten (eerlijk) proberen te verkopen... :wink:

AirPort Extreme Base Station (without modem and antenna port) $199.00

óf

AirPort Extreme Base Station (with modem and antenna port)
$249.00

Ik kan me herinneren dat we deze discussie eerder al zijn aangegaan…

Volgens Apple: “The range of AirPort Extreme is up to 50 feet at 54 Mbps and up to 150 feet at 11 Mbps.” voor beiden

Naar mijn mening nog erg ver… (misschien mét antenne, maar zonder… misschien in een papierenhuisje, 15 meter berg afwaards :stuck_out_tongue: )

Maar aangezien je Mac op de 1ste verdieping staat heb je aan de Simpele genoeg en een modem heb je niet nodig vanwege kabel internet.

Kan ook zijn dat ze de extreme (54 MBit) of de standaard (11MBit) bedoelen

54MBit is wel handig als er meerdere computers in het netwerk komen binnen zo’n 10 meter