airport werkt met kabel, niet met adsl?

bij mijn broer thuis, die een kabelaansluiting heeft met router etc., raak ik feilloos op het net met mijn G4 laptop, maar thuis heb ik een adsl aansluiting en een siemens router en daar vind ik onmogelijk een signaal. Heeft iemand enig idee? :roll:

Heb zelf geen airport basis station, maar volgens mij moest die dan op de WAN poort aangesloten worden ipv de LAN poort

[quote:8855d6a47c="seppes"]bij mijn broer thuis, die een kabelaansluiting heeft met router etc., raak ik feilloos op het net met mijn G4 laptop, maar thuis heb ik een adsl aansluiting en een siemens router en daar vind ik onmogelijk een signaal. Heeft iemand enig idee? :roll:[/quote:8855d6a47c] Kabel of ADSL maakt voor de Airport niets uit, het belanrijkste is hoe sluit je het aan en welke soort kabels gebruik je cross of straight UTP. Met andere worden sluit je thuis het op precies de zelfde manier aan als bij je broer, is de opstelling ook precies hetzelfde?

Cyberwolf

voor zover ik weet is alles hetzelfde en het vreemde is dat als mijn broer met zijn i-book bij mij komt werkt het wel! Dus zou het bij mij ook moeten werken, toch? Maar hij leest geen enkel signaal... :(

Zie je met [url=http://istumbler.net/]iStumbler[/url] wel je Siemens?

Zo ja klik dan eens op dat icoontje boven de text “WAR Chalk”.
Lukt je het dan wel om te connecten?

Om te debuggen kan je ook ff je terminal openen, typ dan maar eens in “tail -f /var/log/system.log” misschien krijg je dan nog leuke meldingen te zien :wink:

Wat voor adsl modem heb je?? als het de thomson 510 ethernet modem is ben je de router niet nodig want er zit een router in ik had dit probleem met de draytek 2200E heb die ertussen uit gehaald en de modem via NAT geinstalleerd en nu werkt alles perfect. Je kunt er tevens de poorten voor bepaalde protocollen erin zetten zodat die open zijn voor bv. het gebruik van ichat av