AirPort werkt slecht tot niet. Please help!

Hallo,

Al sinds ik mijn iMac heb heb ik er problemen met Airport. Het lijkt wel of Airport een eigen leven leidt. Als ik mijn iMac opstart staat hij niet in contact met mijn thuisnetwerk. Als ik wil inloggen in mijn netwerk zegt hij dat ik het verkeerde wachtwoord heb ingevoerd wat overigens niet kan omdat het wachtwoord gewoon goed is. Als ik dit vijf keer (of meer) achterelkaar doe blijf ik de foutmelding krijgen maar uiteindelijk heb ik toch verbinding ook al is volgens Airport het wachtwoord fout!..
Dan verdwijnt spontaan mijn verbinding om de zoveel tijd en dan moet ik opnieuw gaan inloggen tot dat ik er bijna bij neerval of hij gaat vanzelf weer aan.
Aan het internet signaal ligt het niet. Ik heb de down en upload snelheid gemeten met mijn iPhone naast m’n iMac en geeft voor beide gemiddelde 1800kb/s.

Kan iemand mij alstublieft hiermee helpen?

Ik heb een iMac G5 met OSX:10.4.11.

Je zou kunnen proberen de airport-antenne los te maken en er weer (stevig) in te drukken. Die iMac G5 is heel makkelijk te openen, maar vijf schroefjes of zo.

Thanks Bor! ik ga het meteen proberen!!

( en ook de mod bedankt voor het verplaatsen van dit topic! )

[quote:853e4d0e33="SolidCake"]Hallo,

Al sinds ik mijn iMac heb heb ik er problemen met Airport. Het lijkt wel of Airport een eigen leven leidt. Als ik mijn iMac opstart staat hij niet in contact met mijn thuisnetwerk. [/quote:853e4d0e33]
Heb je al de sticky gelezen die over dit onderwerp gaat? Daar staat vast in dat je je eigen netwerk bovenaan moet zetten in Systeemvoorkeuren/Netwerk/Geavanceerd/Airport. Of dat zo ook is in Tiger kan ik je echter niet vertellen. Zorg er ook voor dat je draadloos netwerk niet op een kanaal zit wat je buren ook gebruiken; laat er minimaal 2 kanalen tussen zitten.

[quote:853e4d0e33]Als ik wil inloggen in mijn netwerk zegt hij dat ik het verkeerde wachtwoord heb ingevoerd wat overigens niet kan omdat het wachtwoord gewoon goed is. Als ik dit vijf keer (of meer) achterelkaar doe blijf ik de foutmelding krijgen maar uiteindelijk heb ik toch verbinding ook al is volgens Airport het wachtwoord fout!..[/quote:853e4d0e33]
Ga dan naar Sleutelhangertoegang in de Hulpprogramma’s. Daar kan je Sleutelhanger-EHBO toepassen. Lukt het daarna nog niet, dan kan je het betreffende wachtwoord verwijderen uit dit programma en opnieuw ingeven als je verbinding wil maken met je eigen netwerk.